Feestje in Oudehaske??

18 mei 2019 8:45

Reitsma, B.M.

Onbekend

Voor ons vandaag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Het is voor ons een spannende wedstrijd want, als wij deze winnen zijn we kampioen. Net als eigenlijk het hele seizoen is ons trouwe publiek er ook bij op dit vroege tijdstip. Oudehaske begint met een goede warming up. Na het  1e fluitsignaal begint de wedstrijd om 8:45 uur. Oudehaske begint wat minder dat komt waarschijnlijk  door de spanning. Oldeholtpade scoort in de in de 2e minuut 0-1. iets later een kans voor Jelmer deze komt op de paal. Dan 2 grote kansen voor Lammert en Yvar.  De keeper pakt ze allebei. Daar komt dan Jelmer aan hij passeert paar spelers en goal 1-1 5e minuut. Dan een kans voor Oldeholtpade de speler schiet en Mirthe doet de handen omhoog en haalt de bal van de lijn hands penalty tegen. Oldeholtpade schiet hem er in 2-1.  daarna een grote kans voor Egbert lat en Jelmer schiet op de paal. Dan de time out. Edze en Linda geven de spelers een peptalk. Oudehaske komt op gang. Weer een grote kans voor Egbert op de paal .  Dan komt Quinten die de bal naar Egbert passt . Egbert passt hem door naar Yvar die schiet goal 2-2. Oldeholtpade dringt naar voren. Maar ze komen niet voor de goal door het goed verdedegingswerk van Karst, Mirthe, Leanne en Jurjen.  Een vrije trap voor Oldeholtpade  wordt gered door Jasper maar daarna toch een goal 3-2.  kansen voor Oudehaske Yvar op de lat en Kim net naast. Een afstandschot van Yvar recht in de kruising goal 3-3. kans voor Oldeholtpade maar Jasper redt hem. Quinten met een grote kans maar hij komt tegen de tegenstander aan.

RUST.

2e helft begint. Oldeholtpade begint weer sterk en krijgt al snel een kans Jasper redt hem. Na een mooi samenspel schiet Yvar de 4-3 binnen en ook al snel de 5-3. daar komt Jelmer weer die zijn 2e maakt 6-3. weer een time out. Daarna begint Oudehaske minder te voetballen. En krijgt al snel 2 doelpunten tegen 6-5 het word weer spannender.  Maar Yvar is nog niet moe en maakt nog twee goals  8-5. Egbert heeft nog een kans die op de lat komt. De scheids fluit af. En Oudehaske is KAMPIOEN!! we krijgen allemaal een mooie kampioensjaal  en het was juichen. Jelmer liep naar de kampioenen van de jo-19 toe en werd opgetild en in de sloot gegooid. Daarna gebeurde Yvar hetzelfde. De andere spelers dachtten we doen mee en sprongen er ook in. Dat werd een feestje. We werden gehuldigd en kregen onze medailles en champange. We mochten omkleden. Met kleren onder de douche en kampioens liedjes zingen. Daarna kregen we in de kantine nog patat.

Verslag van Quinten Verra