Oudehaske JO19-1 houdt de Kuip in zicht

ST Donkerbroek/Makkinga JO19-1

Oudehaske JO19-1

23 februari 2019 11:00

Aanvang 11:00 uur Iedereen verzamelen 09:30 uur op een koude zaterdag ochtend. Vanwege dat er enkele spelers op wintersport waren moesten er spelers geregeld worden van JO17 en nog speel gerechtige A’s .Auto’s bij het niet kunnen rijden zelf vervanger regelen (Alex) Dus 1 auto te kort na veel bellen en regelen heeft de vader van Paul gereden. Na een mooie toeristische route aangekomen op Sportpark Schapen weide. Na eerst de schapen van het knolle veld te hebben verwijderd was het veld vrij. Voor aanvang wedstrijd onder dikke rook van mooi rood Bengaals vuurwerk (Rene Waterlander) kon de wedstrijd beginnen.

De wedstrijd begon. We zetten meteen druk op de tegenstander na de aftrap. We begonnen goed aan de wedstrijd en al binnen 10 minuten stuurde Joran met een goeie pass Paul diep en die schoot de bal via de paal achter de keeper 0-1. Na de 0-1 bleven we goed spelen. Na een mooie vrije trap van Joran wist Jelmer de bal net voor de lijn binnen te kunnen schieten 0-2. Na de 0-2 en goed voetbal en een goede individuele actie van Gerard en zijn voorzet die door iedereen werd gemist wist Jelmer nog nipt de bal binnen te koppen. Na de 0-3 werd de tegenstander beter.

Ze begonnen meer druk op ons te zetten. Door dom balverlies van Warner wisten de tegenstander uit hun aanval te kunnen scoren. Na de 1-3 kwam begonnen Oudehaske weer beter te voetballen. Paul werd alweer diep gestuurd aan de linkerkant van het veld. Hij liep samen met Chielian en met een verdediger van Donkerbroek op de goal af. In het zestien metergebied vroeg Chielian om de bal. Toen Paul de bal wou breed leggen op Chielian kwam de verdediger eraan en die kwam er tussen maar met geluk gleed hij die bal de goal in 1-4.

Na nog een tijdje te hebben gespeeld floot de scheids voor de rust. Na de rust ging het gelijk op. Na een paar minuten kwam Paul weer met een goede individuele actie op de goal af en wist de 1-5 te maken. Na de 1-5 tegen het einde van de wedstrijd kreeg Donkerbroek toch nog een dubieuze penalty en wist deze te benutten 2-5. Na de 2-5 begon Donkerbroek goed te spelen. Na een actie van hun spits rondom de zestien werd een overtreding gemaakt en vrijetrap tegen. Vanuit de vrijetrap werd de bal in de kruising geschoten. Vlak daarna klonk het eindsignaal. Eindstand 3-5 En door deze overwinning in de beker komt de Kuip inzicht.

Ik geef de pen door aan onze geweldige linksachter Thomas v/d Sluis.

Groet Warner Dijkstra