Op weg naar de Kuip: JO19 beker w.n.s.

d' Olde Veste'54 JO19-4

Oudehaske JO19-1

20 oktober 2018 13:00

Op een mooie vrije  voetbalzaterdag mocht de JO19 voor de beker naar Steenwijk. Thuis hadden we de eerste wedstrijd van het seizoen al met 7-0 gewonnen van dit team, dus had men bij d' Olde Veste wat maatregelen genomen. Omdat ook Olde Veste wat spelers tekort kwamen in hun basis team (en andere teams vrij waren), hadden ze een blik andere open getrokken en hadden ze niet alleen hun team aangevuld maar ook nog 5 spelers voor op de bank kunnen vinden. En die waren zeker niet slechter......

Oudehaske JO19 zit normaal al krap in de spelers, tel daarbij ook nog 3 blessures,  dus hadden we twee versterkingen uit de JO17 nodig.  De eerste helft was er een om niet snel te vergeten; wij de kansen, zij het doelpunt.  Maar vooral de ongelofelijke aanslagen op onze ledematen. De een nog onbesuisder dan de ander en tja ...de scheidsrechter kwam uit Steenwijk en de Pearl was daar even niet open.... In de rust waren we het met elkaar eens: hier gaan we niet verliezen!

Na rust was het omgedraaid zij de kansen maar wij het doelpunt (1-1). Hun coach had ook wat maatregelen genomen en de ongeleide Materazzi's eruit gehaald zodat we meer konden voetballen dan de hoogspringwedstrijd om de tackles te ontwijken van de eerste helft. Toch komt Olde Veste op 2-1 door knullig verdedigen maar door een snoeiharde kopbal uit een corner komen wij 5 minuten voor tijd op 2-2.  Met vereende krachten en soms een beetje geluk houden we de laatste minuten deze stand vast.

En dan de spanning van strafschoppen. Eerlijk is eerlijk de coaches waren vergeten het strafschoppenlijstje te maken. Wit weggetrokken kopjes en we hadden moeite om het lijstje vol te krijgen. Wij mogen beginnen en de eerste twee gaan er foutloos. in Onze keeper pakte hun eerste 2 pingels dus een mooie voorsprong. Daarna zijn we nog steeds foutloos en winnen dus met 4-1, de rest hoeft niet meer genomen te worden. De ontlading was geweldig. De Kuip is nog heel ver weg, maar je weet maar nooit.

Roel