Onverwachte tegenslag voor Oudehaske JO19-1

Oudehaske JO19-1

d' Olde Veste'54 JO19-5

6 oktober 2018 11:00

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske JO19-1 wederom een wedstrijd tegen d’ Olde Veste’54, maar ditmaal was het JO19-5 die het op mocht nemen tegen JO19-1. Voorgaand aan de wedstrijd werd er nog even gevierd dat Thomas eindelijk zijn spelregelbewijs had behaald, wat er voor zorgde dat iedereen speelgerechtigd was. Waar Oudehaske de voorgaande twee wedstrijden won, ging deze wedstrijd toch ietwat moeizamer. De wedstrijd zou beginnen om de favoriete tijd van JO19, maar dit werd een beetje later door het vergeten van tenues aan de kant van d’Olde Veste’54. Gelukkig had onze favo-scheids Sven de controle over de fluit.

Er waren ook een paar blessures en griepjes, maar “een paar pilletjes d’r in” en de wedstrijd kon van start!

Naast het feit dat er veel goals gevallen zijn, is er verder niet veel te beleven geweest. Door fouten van onszelf vielen er slordige goals die wellicht voorzien hadden kunnen worden. Het grote gat tussen het middenveld en de verdediging door het hoog druk zetten van de tegenpartij maakte het spelen tegen deze ploeg zeker niet gemakkelijker. De eerste helft werd ons team zo goed als weggespeeld door het team dat overgeplaatst was van de 3e klasse naar onze competitie. (Ze mogen nog wel een klasse hoger geplaatst worden). Doordat alle linies ver uit elkaar stonden, was het niet te belopen en raakten velen gauw uitgeput. Bij rust hadden we al een flinke achterstand te pakken door kleine foutjes aan onze kant.
In de rust werd al gauw duidelijk dat er dingen drastisch moesten veranderen, mits we er nog een spannende wedstrijd van wilden maken. Gelukkig konden er wat aanpassingen gedaan worden in de opstelling, zodat er weer twee verse krachten in konden komen. Paul kwam ons team versterken na zijn eigen wedstrijd met JO17-1 en ook onze nu speelgerechtigde speler Thomas kon er de 2e helft in komen.

Met veel publiek langs de zijlijn en het mooie weer aan onze zijde, kon de tweede helft van start. Het begin van de tweede helft was niet heel anders als de eerste, maar de spelers van ons begonnen elkaar wel steeds beter te vinden met de passes; er kwam weer een beetje spel in de wedstrijd. Ondanks het beter spelen, vielen er tóch weer een paar goals in de verkeerde goal (die van ons…). Onze doorzetter Einte viel in de tweede helft net zo vaak uit als hij weer in het veld kwam door pijntjes (gelukkig kon hij na de tijd alsnog mee met het 4e). Oók kwam onze trainer Gert coach Gerard versterken in de dug-out. Het spel ging er bij een aantal alsnog uit omdat de kopjes omlaag gingen en bleef een aantal spelers maar door jagen op de bal. Er kwamen ook nog een paar kansjes voor ons, maar tevergeefs… Na de 0-7 nederlaag moest Gerrit mee met het 1e en kon de rest uitkijken naar de eerstvolgende wedstrijd… Nagele JO19-1 uit. We hopen op een beter resultaat volgende week!

(Ik geef de pen nu door aan Einte)

Geschreven door Jelte Bilijam.