Knappe overwinning Oudehaske op Workum

3e klasse A

28 oktober 2017 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske thuis tegen Workum. Op voorhand een leuke wedstrijd. 2 ploegen die goed kunnen voetbalen en aanvallend zijn ingesteld.

Oudehaske startte in dezelfde opstelling als vorige week tegen Heerenveense boys. Dus nog zonder de geblesseerden Jordy en Eelco en Sebastiaan op de bank.

Workum had na een paar minuten al de eerste kans maar Hendrik redde fraai op de kopbal van Jan Hofman. Hierna pakte Oudehaske de regie en kreeg een aantal kansen maar de doelman van Workum stond op zijn post. In de 17e minuut had hij echter geen antwoord op de prima aanval van Oudehaske die Joram prima binnen schoof. Hierna was Joram dicht bij de 2-0 maar de doelman van Workum redde voortreffelijk. In de 34e minuut leed Oudehaske dom balverlies op het middenveld. Na een ingooi van Arie liet Ralf zich te gemakkelijk de bal afpakken en kon Workum met een diepe bal alleen op Hendrik afgaan die in 1e instantie prima redde maar op de rebound kansloos was. Hierna werd Workum beter en kreeg ook een paar kansen maar Hendrik stond ook vandaag weer prima te keepen en pakte alle ballen. Vlak voor rust werd een aanval van Oudehaske afgeslagen en belande de bal een paar meter buiten het strafschop gebied. Rick pikte de bal op en schoot in een keer de bal formidabel in de kruising en hiermee Oudehaske op voorsprong. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust begon Oudehaske goed aan de wedstrijd en is duidelijk beter dan Workum.

Er komen kansen waarbij Joram dicht bij de 2-0 is maar zijn kopbal gaat net over de lat.

Na bijna een uur spelen krijgt Oudehaske een vrij trap genomen door Souf, zijn bal wordt in 1e instantie gekeerd door de doelman maar Rick is attent bij de rebound en schiet de 3-1 binnen. Oudehaske zet hierna goed door en gaat op jacht na de 4-1. Robbert is er dicht bij maar de doelman van Workum redt weer voortreffelijk, echter een minuut later is hij kansloos op de fraaie inzet van Robbert en is de 4-1 een feit. Sebastiaan komt dan voor de moe gestreden Rick die weer een prima partij afleverde. Oudehaske liet de touwtjes wat fieren en krijgt Workum weer meer grip op de wedstrijd. Krijgt ook een paar kansjes maar scoort niet. In de 72e minuut maakt Workum de 4-2 maar het doelpunt wordt terecht wegens buitenspel afgekeurd. Oudehaske pakt het hierna weer op en legt een paar fraaie aanvallen op de mat. Zo kopt Robbert na een corner net naast de kruising. Sebastiaan is dicht bij de 5-1 maar de doelman, de beste man bij Workum, pikt de bal net uit de hoek. Dennis komt dan voor Robbert en krijgt nog een mooie kans maar zijn inzet gaat net naast de verkeerde kant van de paal. In de 90e minuut maakt Joram de 5-1 na een prachtige aanval over veel schijven en een mooie steek bal van Hiele die een ook van middag eenprima wedstrijd speelde.

Hierna floot de goed leidende scheidsrechter Lania voor het einde.

Pakte Oudehaske een dik verdiende overwinning. Het publiek keerde tevreden huiswaarts/kantine zij hadden een mooie wedstrijd met wonder schone doelpunten en goed voetbal gezien.

Door het verlies van Willemsoord staat Oudehaske nu alleen op kop.

Volgende week speelt Oudehaske uit in en tegen Bant aanvang 14.30.u.

Riemer.