Oudehaske 1 geeft het in de tweede helft weg

Oeverzwaluwen 1

24 november 2018 14:30

Huizinga, B.

Zaterdag 24 november 2018 speelde v.v. Oudehaske tegen Oeverzwaluwen uit Koudum. Voor hoofdtrainer Tjalling Bergstra een bijzondere wedstrijd vanwege het feit zijn goede vriend Ton Haarman bij Oeverzwaluwen langs de zijlijn staat. Extra reden voor Tjalling om de mannen van de Hoske op scherp te zetten.

Om 14:30 floot de scheidrechter Huizinga voor aanvang van de wedstrijd. Oudehaske begon goed aan de wedstrijd en dit resulteerde al snel in een doelpunt. Na een mooie combinatie kwam Robbert naar binnen en schoot de bal strak in de hoek. Even later leek Sebastiaan de 2-0 te scoren, alleen de grensrechter van Oeverzwaluwen zag buitenspel. Oudehaske bleef geconcentreerd doorvoetballen. Dennis kreeg een grote kans om de voorsprong verder uit te bouwen, alleen zijn inzet werd gekeerd door de keeper van Koudum. Net voor rust maakte Dennis wel zijn doelpunt. De scheidsrechter gaf na een lichte overtreding voordeel waardoor Dennis de bal met links binnen kon schieten. Oeverzwaluwen wist de eerste helft weinig te creëren, alleen een paar dode spelmomenten zorgden voor enige dreiging.

De tweede helft was wel voor Oeverzwaluwen. Direct na rust kwamen twee man vrij op de 16 meter en de hieruit volgende 1 tegen 1 situatie werd hard binnengeschoten, 2-1. Oeverzwaluwen ging op zoek naar de gelijkmaker, maar grote kansen kwamen er niet. De 2-2 viel uit een vrije trap van Koudum. Hendrik dacht de hoge bal te kunnen pakken, alleen een speler van Oeverzwaluwen wist de bal net voor hem in de goal te verlengen. Oudehaske kreeg nog een grote kans om weer op voorsprong te komen, maar de keeper van Oeverzwaluwen wist de bal net tot corner te werken. Het winnende doelpunt was voor Oeverzwaluwen. Een mislukte voorzet belande via de vingertoppen van Hendrik op de lat, waarna de rebound binnen gewerkt kon worden.

De eerste helft was duidelijk voor Oudehaske en de tweede helft voor Oeverzwaluwen. Gezien de kansenverhouding had Oudehaske minimaal een punt verdient. Volgende week speelt Oudehaske uit tegen de Scharnegoutum waar Eelco het verslag van mag schrijven.

Hendrik Meester