De Hoske 2 wint van Nijland 2 en heeft toetje in zicht!

Oudehaske 2

vv Nijland 2

12 mei 2018 12:00

Hans Hak

Ik zie u al denken, de Hoske 2? Wat is dat nou eigenlijk? Nou dat is het tweede elftal van Oudehaske dat uitkomt in de reserve 3e klasse en het dit jaar behoorlijk goed doet! Dus leek het mij een leuk idee om daar eens een verslagje over te schrijven.

Op zaterdag 12 mei was het weer zover, na 2 weken rust mocht de Hoske 2 weer aantreden in de competitie tegen het altijd lastig te bespelen Nijland 2. De Hoske 2 dat zich voor de wedstrijd op de 4e plaats bevond, wist vooraf dat het een lastige middag zou worden tegen Nijland, dat zich op de 6e plaats bevindt en het na de winterstop uitstekend doet in de competitie. Trainer Sjaak en leiders Jappie en Rudi hadden de volgende opstelling uit de hoge hoed getoverd. Robin, Henk Jan, Ane Jan, Jordy, Jasper, Bernard, Emiel, Kees Pieter, Arno, Rene en Stephan mochten aan de aftrap verschijnen. Op de bank zaten Lars, Klaas en Jurjan.

De wedstrijd begon veelbelovend en al na 10 minuten stond de Hoske 2 2-0 voor door 2 frommelgoals van onze eigen topscorer en vader van het team Emiel, die weer 4 paar longen uit de kast had getoverd voor deze belangrijke wedstrijd. Na de 2-0 dacht de Hoske zoals zo vaak dat ze de drie punten alweer in de tas hadden en werd het spel slordig. Nijland dat er niet over nadacht om ook maar 1 stap over de middellijn te zetten kwam er een paar keer gevaarlijk uit en dit leidde dan ook nog voor rust tot de 2-1 ruststand.

In de rust hebben we tegen elkaar gezegd dat we geduldig moeten blijven en niet te snel de bal naar voren moeten spelen. Na wat omzettingen van Sjaak, Lars voor Kees Pieter en Jurjan voor Rene, begonnen we de tweede helft weer iets beter te voetballen en dit resulteerde in een aantal kansen. Toch was het Nijland dat bijna op 2-2 kwam door een schot uit een corner, die nog maar net door Jasper van de lijn kon worden gehaald, waarna Henk Jan de bal aan Jordy gaf en na wat kluts situaties koelbloedig de 3-1 op het scorebord zette. Het verzet van Nijland was gebroken en onze stofzuiger Klaas verving Jasper om de ballen op het middenveld af te pakken. Na een steekbal op Arno stak de grensrechter van Nijland de vlag omhoog voor buitenspel, maar dit kon helemaal niet want Arno kwam van eigen helft, gelukkig zag de goed leidende Hans Hak dit ook en kon Arno koelbloedig de 4-1 aantekenen. De spelers van Nijland zaten er eigenlijk wel doorheen, terwijl Emiel nog maar 2 paar longen had verbruikt. Hij liep na een geweldige aanval op de goal af en iedereen dacht dat hij zijn hattrick zou maken, maar Emiel gaf spits Arno nog wat meer zelfvertrouwen door de bal af te leggen waarna Arno de bal in een leeg doel kon schuiven en hij bracht daarmee de score op 5-1! Het slotakkoord was voor Jurjan die na een steekpass alleen op de keeper af ging en de 6-1 eindstand aantekende!

Al met al een geweldige teamprestatie van de Hoske 2 en met nog 2 speelrondes te gaan, staan we op een gedeelde 2e plaats met 3 punten achterstand op nummer 1 Heeg. Het kampioenschap lijkt daardoor niet meer haalbaar maar de nacompetitie voor promotie is inzicht en ik denk dat de Hoske 2 daar zomaar eens kan gaan verassen. Wordt vervolgd…

Jasper Hoekstra