Oudehaske zet zichzelf voorschut tegen NOK

Oudehaske 1

NOK 1

... (intikker)

3e klasse A

16 maart 2019 14:30

Boers, J.

Oudehaske 1 had goede zaken kunnen doen in de strijd om nacompetitie en rechtstreekse degradatie tegen NOK. Echter, werd de wedstrijd tegen directe concurrent met 1-4 verloren. Op basis van pure werklust, inzet en beleving stapte NOK verdiend als winnaar van het veld. Wat begon als gezellige dag met een hoop teamwork eindige toch compleet in mineur.

NLdoet
Al vroeg in de ochtend kwamen de mannen van Oudehaske 1 en 2 samen in de kantine om hun handen uit de mouwen te steken voor onze vereniging. De jaarlijkse terugkerende vrijwilligersactie NLdoet vond namelijk weer plaats. Deze keer nam onze vereniging ook deel aan de actie. Onder het genot van een bakje koffie werden de verschillende taken onderling verdeeld. Enkele taken die uitgevoerd moesten worden zijn: het schilderen van de muren in de hal van de kleedkamers, opknappen picknickbanken, planken ophangen voor prijzen etc. Na afloop konden de mannen in de kantine aanschuiven voor een geregelde lunch door Bert.

Wedstrijd
Onder winderige omstandigheden werd om 14:30 afgetrapt door Dennis. Dennis, die de wedstrijd tegen SDS mistte vanwege ziekte, keerde weer terug in de punt van de aanval. De positie van Erwin, die afwezig was vanwege wintersport, werd ingevuld door Remko. AJ nam zijn positie centraal in de verdediging over.

In de eerste helft begon Oudehaske, net als vorige week, met de wind in de rug na een verloren toss.  Door de winderige omstandigheden probeerde Oudehaske van achteruit te voetballen. Echter, met werd Oudehaske pas gevaarlijk na diepe ballen op onze snelle buitenspeler Rick. Dit hadden de verdedigers van NOK ook snel door. Met 4 forse overtredingen op Rick zorgden ze ervoor dat Rick geblesseerd op het veld bleef liggen. Helaas resulteerden de snelle uitbraken niet voor echte honderd procent kansen, waardoor werd gerust met een 0-0 stand.

In de tweede helft bleven Rick en Robbie achter in de kleedkamer. Voor hen in de plaats kwamen Stan en Bowe. Stan kwam op linksback te spelen, waardoor Eelco naar linksbuiten ging en Bowe kwam op de positie van Souf, Souf schoof door naar “10” en Sebastiaan naar rechtsbuiten. Via Sebastiaan kwam de bal in de 64e minuut voor de voeten van topscoorder Dennis. 1 op 1 met de keeper kwam hij niet verder dan een rollertje in de voeten van de keeper. Vanaf dit moment ging het bergafwaarts met de mannen van Tjalling. Slappe duels die vaak werden verloren, veel foute keuzes, veel ruimte weggegeven etc. Uiteindelijk wist NOK uit te lopen naar een 0-4 voorsprong. In de slotfase wist Oudehaske nog iets terug te doen met een goal van Sebastiaan.

Volgende week
Komende zaterdag staat de derby tegen de volgende directe concurrent DWP. Voorafgaand aan deze wedstrijd hebben zowel DWP als Oudehaske 14 punten. DWP moet echter de gestaakte wedstrijd tegen Minnertsga nog uitspelen. Wil Oudehaske enige kans maken tegen DWP zal het team dezelfde strijdlust, inzet en beleving moeten tonen als in de thuiswedstrijd tegen DWP.

Hopelijk tot volgende week!