Oudehaske 1: strijdend voor de eerste punten

SDS 1

3e klasse A

20 oktober 2018 14:30

Zaterdagmiddag 20 Oktober. Iets kouder dan dat we gewend waren de afgelopen dagen, maar een prima weertje voor een mooie pot voetbal op sportpark Pieter Bultsma. Het trouwe publiek van de Hoske 1 was dus weer vol goede moed gekomen!

De wedstrijd tegen SDS 1 werd gespeeld in de volgende formatie: Hendrik Meester in de goal. De verdediging bestaande uit AJ - Remko - Jordy – Emiel. Op het middenveld speelde Erwin als controleur, Ipuh en Souf daarvoor en Hans Heida op 10. Hans, speler die normaal uitkomt in het 3e team van Oudehaske, mocht vandaag in de basis beginnen en ik verklap alvast, dat deed hij hartstikke goed. Voorin speelden Rick Mulder en Dennis Speelman. Op de bank namen Kevin, Bowe, Bernard en Sven plaats. Hieruit kunt u opmaken dat er vandaag werd gestart in een 4-4-2 opstelling en niet in de gebruikelijke 4-3-3. Dit alles had te maken met een aantal afwezigen. Zo had de inmiddels alweer 29 jarige, wat je hem overigens niet zou geven, maar nog hele fitte en totaal niet blessuregevoelige Ralf Hofma een blessure. Sebas was volgens hemzelf nog niet genoeg op vakantie geweest dus deed hij dat nu maar weer even en voor Imme geldt hetzelfde. Wilmer en Nick hadden een gezellige bruiloft in Zwolle en moesten dus deze wedstrijd missen. Gerard was ook nog geblesseerd en Stephan was tot overmaat van ramp ook nog eens ziek geworden. Tjalling en Wim dus met de handen in het haar, maar gelukkig had het succesteam de Hoske 2 een weekje vrij en konden daar wat spelers van geleend worden.

Dan nu: De wedstrijd!

Oudehaske begon goed. Dat resulteerde in de 10e minuut al tot de verdiende 1-0 voorsprong. Ipuh was opgekomen over rechts, kapte zijn man uit en gaf een afgemeten voorzet op Rick die opdook tussen 2 tegenstanders en de bal met z’n borst voorbij de keeper werkte. Na de 1-0 was Oudehaske opzoek naar meer. De grootste kans van de 1e helft komt op naam van Dennis. Na een prachtig hoge dieptebal van Souf kwam Dennis 1 op 1 met de keeper. Die werd omspeelt, maar om de wedstrijd wat spannender te houden besloot hij de bal op de paal te schieten. In de 28e minuut was daar plots de 1-1. De bal werd door een speler van SDS voorbij Hendrik gekopt. Een half uur lang was Oudehaske dus de bovenliggende partij, daarna verslapte het enigszins maar kon ook SDS niet veel inbrengen. Het leek de scheids dan ook na 45 minuten voetballen in de eerste helft een goed idee te fluiten voor de rust en een lekker bekertje met thee en suiker te drinken. In de rust kwamen we al snel tot de conclusie dat er vandaag echt punten vielen te halen en iedereen was dan ook bereid daar alles voor te geven en dat werd teruggezien in de 2e helft. Het voetbal werd er niet beter op in de 2e helft, maar omdat iedereen alles gaf was het, denk ik, voor het publiek een leuke wedstrijd om te zien. Het felle voetbal leverde ook nog 2 gele printjes op voor de gebroeders Mulder.

In de 68e minuut kwam de bal via het hoofd van Rick op het hoofd van Hans en die zette Dennis voor de goal, die kon de bal dit keer wel in het doel werken. De 2-1 stond dus op het scorebord. Na de 2-1 werd Rick gewisseld voor, jawel, Kevin Dijkstra! Hij hield zijn man, zoals we van hem gewend zijn, lekker bezig tot irritatie van z’n tegenstander die een overtreding beging en dat leverde een vrije trap op, op een mooie plek voor Ipuh, met z’n gouden linker, krulde hij de bal net over de kruising. Van de andere kant volgde nog een vrije trap voor Souf die bijna binnen kon worden gewerkt. De goed spelende Erwin werd gewisseld voor Bernard. Daarna kwam er een korte periode van tegenhouden. Maar de verdediging of Hendrik stond steeds op de juiste plek om de bal weg te werken. Na 90 minuten floot de scheids af. De eerste drie punten voor de Hoske 1 zijn binnen! Een groot compliment voor de werklust van de mannen vandaag, niemand uitgezonderd. Iedereen verliet het sportpark vrolijk of bleef nog vrolijk een biertje drinken op de club.

Volgende week staat de wedstrijd tegen nummer 14, NOK 1, op het programma. Deze wedstrijd wordt gespeeld om 14.30 uur. Er zitten nog een aantal vrijgezelle heren in ons team, dus dames, het adres is Fonteinwei 21, 8567 JT te Oudemirdum. Aarzel niet en kom volgende week kijken. Er zit vast wat leuks voor jullie bij!

Het was me een genoegen om dit verslag voor jullie te mogen schrijven, ik geef de pen door aan Nick Vellinga. Tot volgende week zaterdag!

-Dennis Speelman-