Paars Witte trein bezoekt station Oudehaske

... (intikker)

6 april 2019 14:30

Smit, D.

Na 2 kleine nederlagen in de streekderby's tegen DWP & Heerenveense Boys was het vandaag de beurt om het op te nemen tegen Wolvega, liefkozend de Paars Witte trein genoemd. Wolvega staat vanaf het begin van het seizoen al soeverein bovenaan in 3A en met een aantal spelers die allemaal op hogere niveau's hebben geacteerd mag dat niet verwonderlijk te noemen zijn.  In de heenwedstrijd werd er met 3-1 verloren dus vandaag hadden de Oranjehemden de kans om zich hierop te revancheren. Op station 'Sportpark P. Bultsma' begon Oudehaske zonder de geblesseerde Remko, maar verder was de selectie aardig compleet.

De conducteur van de middag, dhr. D. Smit floot om klokslag 14.30 uur voor het startsignaal en Robbert bracht de bal aan het rollen. De intenties van Wolvega waren al gauw duidelijk en Oudehaske werd zoals verwacht vastgezet. De eerste kans was echter voor Oudehaske in de 4e minuut. Na een goede voorzet vanaf de zijkant kwam Robbert tot koppen, maar kopte de bal net naast de goal waardoor de Wolvegaaster trein nog niet tot stoppen kon worden gezet. Nog binnen het kwartier kreeg Oudehaske nog enkele kleine mogelijkheden waarbij de grootste kans voor Emiel was. Helaas konden deze mogelijkheden niet worden omgezet in een goal. Halverwege de eerste helft kwam de locomotief van Wolvega steeds meer op stoom en werd Oudehaske met verzorgd voetbal naar achteren gedrukt. Dit resulteerde echter niet in grote mogelijkheden en wanneer er een poging kwam, dan heerste Hendrik in eigen 16.  Hierdoor werd er gerust met 0-0 stand.

In de tweede helft kwam Wolvega goed uit de startblokken en werd Oudehaske met de rug tegen de muur gezet. Dit resulteerde in de 47e minuut ook direct tot de 0-1. Vanaf de rechterkant werd de bal laag teruggetrokken in de 16 waarbij Sean de Ruiter aan de aandacht van een ieder was ontsnapt en de bal beheerst onder doelman Hendrik doorschoof. Vervolgens was het Wolvega wat de klok sloeg en moest Oudehaske het doen speldenprikjes uit de omschakeling. Hierdoor liep zoals gebruikelijk bij de NS de trein enige vertraging op om de score uit te kunnen breiden en hield Oudehaske stand. In de 65e minuut kwam Kevin in het veld voor Dennis waarbij Oudehaske trachtte de score gelijk te trekken door opportunistischer te spelen door Sebastiaan door te schuiven naar voren waardoor er met 4 voorwaartsen en 2 middenvelders werd gespeeld. Dit leidde nog niet direct tot grote kansen voor beide ploegen. In de 75e minuut werd de moegestreden Soufian vervangen voor Bowe. In de 77e minuut kwam dan toch de 0-2 op het scorebord toen Joris Kramer op de rechterkant doorkwam en de bal op een presenteerblaadje gaf aan Sean de Ruiter die daarbij zijn tweede treffer van de middag maakte. Hierna gaf Oudehaske open huis en kon Sean de Ruiter een minuut later ook voor zijn hattrick aantekenen. Hier opvolgend kwam Gerard in de ploeg voor Rick met nog een dikke 10 minuten te spelen. De laatste 10 minuten kwam Wolvega nog 2 keer tot scoren door invaller David Micitis en Sjouke Pieter Oosterling waardoor het toch nog een pijnlijke middag werd met een 0-5 uitslag. Een uitslag die gezien het spelbeeld van met name de eerste helft geflatteerd is te noemen waarbij Wolvega haar mogelijkheden net wat makkelijker afmaakt dan Oudehaske en de #paarswittetreindendertdoor. Hierdoor verlaat Wolvega station 'Sportpark P. Bultsma' onderweg naar de 2e Klasse, een klasse waar deze ploeg gezien de kwaliteiten ook zeker thuis hoort.

Volgende week staat er wederom een belangrijke wedstrijd op het programma, dan is namelijk De Wâlde de tegenstander. De Wâlde staat op dit moment onderaan, maar hebben hun eerste punt echter wel tegen Oudehaske gepakt. Met deze ploeg is dus nog een appeltje te schillen. De wedstrijd wordt gespeeld op 't Wâldstreffen in Oudega en zal om 14.30 uur starten.

Tot volgende week!