Het oranje Vlaggenschip moet de juiste koers nog vinden

Workum 1

Oudehaske 1

6 oktober 2018 15:00

Afgelopen zaterdag stond vv Workum op het programma. Een ploeg waar Oudehaske het geschiedenis getrouw altijd moeilijk heeft. Waar Oudehaske de eerste twee wedstrijden nog geen punt heeft weten te bemachtigen. Hieronder valt de zwakke partij tegen Heeg van vorige week.

Workum heeft uit twee wedstrijden de volle buit te pakken.  Vorige week wisten zij - tegen de ploeg aan de andere kant van het Nannewiid - een 4-1 achterstand naar een 4-5 winst om te buigen.  Hieruit blijkt dus wel dat dit geen ploeg is die zich zomaar gewonnen geeft.  Met deze gegevens bekend weten de spelers van Oudehaske dat ze volle bak moeten tegen Workum.

Na een rit van dertig minuten kwam de ploeg van Oudehaske aan op het sportcomplex van Workum, waar de ploeg zich klaar mocht maken voor de strijd. Ten op zichtte van de zeperd tegen Heeg mocht Ralf. H starten op de positie van Rick. M. Rick moest door een blessure aan de kant blijven.

Aan het begin van de wedstrijd werd er stilgestaan bij de zogenoemde “Week van de scheidsrechter”.  Dit werd gedaan door een applaus van beide teams en het aanwezige publiek als blijk van waardering richting de scheids. Hierbij natuurlijk ook een bedankje naar onze eigen vlaggenist(en) die ons elke week weer vrijwillig vergezeld.

De wedstrijd begon voor Oudehaske voorspoedig want de toss werd gewonnen, maar zoals het gezegde gaat “één zwaluw maakt nog geen zomer” en dit zou ook uitkomen: Workum begon sterk aan de wedstrijd, waarbij het Oudehaske onder druk zet doormiddel van lange ballen en veel lopende mensen in de diepte. Deze ballen werden veelal weggewerkt door de verdediging  van Oudehaske en stond als een onneembare vestiging.  De enkele keren dat Workum wel door de verdediging wist te komen, stond de laatste hoop poortwachter Hendrik. M er nog om vakkundig de belagers te stoppen en  rust in de ploeg te brengen.  Na een dik halfuur spelen kon Oudehaske eindelijk iets terug doen op het vijandelijke doel door middel van een actie van Dennis. S  die actie spatte uiteen op de paal.

Dennis. S speelde in  Workum zonder zijn boyband, omdat de boyband niet goed gedijde onder alle media aandacht. Daarom werd de groep tijdelijk opgedeeld om te werken aan hun specifieke kwaliteiten. Met als doel: ervaring op te doen voor hun grote optreden op 13-10-2018.  Waarbij Imme. S met de tourbus op bezoek ging in Sint Jansklooster, Nick. V  tijdens een optreden zijn schouder uit de kom heeft gehad en daardoor nog niet beschikbaar is en Stan. A word gespaard voor het optreden van de eeuw.

Vlak hierna fluit de scheids voor het rust signaal waarbij de brilstand op het score bord te zien is.  Een helft waarin Workum het betere van het spel had.

In de rust werden bij Oudehaske de mankementen van de tegenstander besproken en waar de ploeg zelf voor moest waken tijdens de wedstrijd.

Na deze nuttige 15 minuten ging Oudehaske vol goede moed het veld weer op om in de tweede helft meer gevaar te stichten richting het vijandelijke doel. Dit lukte in de begin fase door middel van een gevaarlijke counter: de bal werd teruggebracht voor de goal waarbij Dennis. S de bal op doel schoot, maar zag tot zijn ongeloof de bal voor de tweede keer op het aluminium uiteen spatten. Hierna kreeg Workum weer het beter van spel en gaf vanuit de verdediging een lange bal naar voren die door de verdediging van Oudehaske niet goed verwerkt kon worden. Dit gaf Pluister de mogelijkheid om er 1-0 van te maken. Ondanks dat keeper Henderik. M de bal nog lichtjes toucheert, rolt de bal in de goal; 1-0.

Na deze goal werd de ploeg omgezet om meer druk vooruit te krijgen door middel van het inpassen van Stan. A en AJB. Ondanks de wijzigingen kreeg Oudehaske geen grip op de wedstrijd en kreeg Workum een kans via de rechterzijde van het veld.  De buitenspeler van Workum snelt langs de verdediging en geeft de bal voor het doel in de voeten van zijn medespeler. Hij schuift de bal in het lege doel; 2-0. Tevens de eindstand van de wedstrijd.  Over de gehele wedstrijd moet helaas geconcludeerd worden dat Workum als winnaar van het veld stapt.

Dit betekent dus 0 punten uit 3 wedstrijden voor Oudehaske. De komende tijd zal er hard gewerkt moeten worden om de koers van het vlaggenschip te draaien. Dit met tegenstander Minnertsga als eerste op het programma. Met  9 punten uit 3 wedstrijden zal dit voor Oudehaske weer een lastige klus worden.  Dus hierbij kan Oudehaske wel wat support gebruiken (Hint).

Hierbij draag ik de pen over aan:  The one and only Ralf Hofma

Jordy Mulder