Oudehaske verdiende meer tegen Heerenveense Boys

3e klasse A

30 maart 2019 15:00

Benjamins, A.J.

Een week na de 3-2 verloren derby tegen DWP stond er weer een derby op het programma. Waar vorige week al een klein gedeelte op de fiets stapte naar Sintjut ging nu het gehele team op de fiets naar Heerenveen voor de wedstrijd tegen Heerenveenseboys.

Wedstrijd:

We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 namen. Op goal stond, zoals we gewend zijn, Hendrik. Op rechtsachter stond Remko, het centrale duo bestond uit Jordy © en Wilmer en op links stond Ipuh. Op het middenveld stonden Souf, Erwin en Sebas. Voorin mochten Dennis, Robbie en Rick proberen om in ieder geval een doelpunt meer te maken dan de tegenstander. Emiel moest op de bank plaatsnemen omdat hij een midweekje met vrouw en kind weg was geweest. Stan, Gerard en Sven mochten naast Emiel plaatsnemen.

Om 15:00 kwamen de spelers van beide ploegen het veld oplopen op een druk sportpark de Akkers. De jongens en meisjes van de JO-9 van Oudehaske liepen aan de handen van de spelers mee het veld op. Datzelfde gebeurde ook bij Heerenveenseboys. In de wegtrekkende rook van het vuurwerk dat was aangestoken door de harde kern van de thuisploeg werd er afgetrapt. Oudehaske begon net als vorige week fel aan de wedstrijd. Dit resulteerde ditmaal helaas niet tot een snelle 0-1. Het spel ging de eerste helft op en neer en beide ploegen kregen kleine kansjes. In de 43e minuut frutselde Dennis Otter zich langs een paar verdedigers en schoot de bal achter Hendrik.

Pauze.

De tweede helft werd in gang gezet door de thuisploeg. Gedurende de tweede helft werd Oudehaske beter. In de 67e minuut schoot Robbie de verdiende gelijkmaker binnen. Lang konden de mannen er helaas niet van genieten. In de 69e minuut schoot Gatze met een fantastisch afstand schot de 2-1 op het scorebord. In 75e minuut scoorde Dennis Otter zijn 2e van de middag en kwam de stand op 3-1. Ondanks de achterstand bleef Oudehaske er in geloven. In de 81e minuut kopte Robbie de bal door en Dennis schoot de 3-2 binnen. In de absolute slotfase kreeg de ingevallen Kevin nog een goede kans maar deze werd knap gered door de keeper. De wedstrijd eindigde in 3-2. Heerenveenseboys kon na de wedstrijd extra genieten van de biertjes die ze dronken, zij waren namelijk periodekampioen geworden. Nogmaals gefeliciteerd. Wij genoten ook van onze biertjes maar dat kwam voornamelijk door het mooie weer.

Korte conclusie: De strijd, passie en beleving was er. Het geluk ontbrak.

Volgende week staat de wedstrijd tegen koploper Wolvega op het programma. In de strijd om degradatie kunnen we alle steun gebruiken. We hopen dan ook dat jullie er net als de voorgaande wedstrijden weer bij zullen zijn.