‘De put wie dr ût’ bij Oudehaske JO19-1

DWP JO19-1

24 november 2018 13:00

Dooper, MJC.

Op de koude zaterdagochtend stond er een belangrijke wedstrijd op de planning. Maar niet zo maar een wedstrijd, de derby tegen DWP JO19-1, die er erg goed voorstaan in de competitie. Bij het omkleden van de zwart, oranje tenues was een muzikale intro, maar ook hing er een gespannen sfeer. Want deze wedstrijd wouden ze beslist niet verliezen.

Na een goede en geconcentreerde  warming-up, klonk het fluit signaal voor de 1e helft. Na 20 minuten voetbal, met kansen van allebei de teams kwam Oudehaske na 20 minuten toch op een 0-1 achterstand. Er gingen een paar kopjes hangen na de tegen goal. Maar de JO19-1 van Oudehaske zeiden tegen hun zelf , ‘Deze wedstrijd mogen wij niet verliezen!’. Na een mooie actie van Oudehaske werd er een overtreding gemaakt, de bal lag op een plek voor een goede vrijetrap. Onze spits, Joran nam de vrije trap, die heel keurig werd genomen. Maar de bal belandde helaas op de lat, en werd weer in het spel gebracht. Na de wissel van Oudehaske werd de bal goed rondgespeeld, en kwam het al vrij snel op gelijke stand (1-1). Paar minuten later klonk de fluit voor de rust.

Na de warme kopjes thee te hebben opgedronken, begon de 2e helft van de spannende derby. De 2 teams waren goed aan elkaar gewaagd in de 2e helft. Toch liepen de emoties wat te veel op, en werd er een zware overtreding gemaakt op een speler van Oudehaske, waardoor de speler van DWP met een gele kaart, 10 minuten buiten de lijnen moest toekijken. Maar met 11 tegen 10 man lukte het Oudehaske niet om op voorsprong te komen. Na de wissel van Oudehaske werd het er niet veel beter op. DWP kwam daarna al snel op 1-2 voorspong. En Oudehaske op zijn fries gezegd ‘De put wie dr ût’. Na de aftrap was het ook al snel 1-3 voor DWP. Daarna klonk al snel het eindsignaal. Na deze nederlaag op de naar de volgende overwinning.

Ik geef de pen door aan Erik.

Jelmer de Haan