s.v. Ens/Kraggenburg JO19-1 vs v.v. Oudehaske JO19-1

SJO Ens/Kraggenburg JO19-1

Oudehaske JO19-1

29 september 2018 12:30

Aftrap: 12.30 (dus lekker uitgeslapen)

Eerste minuut en gelijk druk, en binnen 5 min een bal op de paal. Na 6 min vliegt een schot van Warner, die van richting werd veranderd door de tegenstander in het net. De keeper had dat niet verwacht. Een minuut later snelt Joran over het veld en plaatst de bal netjes links in de hoek 0-2. 8ste minuut krijgt Warner een schouder in de rug, penalty. Joran neemt hem en de keeper stopt hem. Koppies gaan wat hangen maar Chielian schiet 4 min later de bal netjes over de grond het doel in. 3-0. Inmiddels zijn er al een aantal inworpen niet mooi in de voeten beland en hier zijn Roel en Gerard niet zo blij mee, dit hadden ze voor de wedstrijd nog zo gezegd. Minuut 20 en Oudehaske krijgt een vrije trap op ruim 25 meter van de goal. Warner eist hem op, schiet, gaat hard richting de goal maar de keeper stopt hem. Op de bank is het zonnetje lekker, maar Gerrit heeft er al een paar keer last van gehad. “De zon is te vel om riskant uit te komen” roept ie naar Gerard. Gelukkig heeft Joran er geen last van. Hij kapt via de rechterkant naar binnen en knalt hem met zijn sterke linkerbeen de goal in. Ens/Kraggenburg vecht nog steeds terug en er vliegt een onverwachte bal een meter over Gerrit zijn goal. 34ste minuut en de 0-5 ligt erin. Eindelijk een goede ingooi van Jelmer in de voeten van een oranje shirt. Rust, even op adem komen.

De 2e helft was pas net begonnen en Joran lobt de bal prachtig over de keeper, 0-6. Ens/Kraggenburg begint wat geïrriteerd te raken en er ontstaat een opstootje door verkeerd taalgebruik van beide kanten. Maar het lijkt ook alsof de tegenstander wat meer energie krijgt en Gerrit moet een paar ballen stoppen. Dat doet ie natuurlijk prachtig. Na een kwartiertje mooie duels en strijd valt de 0-7 en 5 minuten later bijna de 0-8 jammer genoeg werd deze afgekeurd omdat het “buitenspel” zou zijn. 0-8 valt uiteindelijk toch 10 min voor tijd. Een mooie steekbal van Warner en wie anders dan Joran die zijn 6de van de wedstrijd scoort. De laatste 10 minuten worden rustig uitgespeeld door Oudehaske. 0-8 eindstand en de mannen van Oudehaske JO19 zijn zeer tevreden. Douchen en naar huis. Weekend vieren.

Groetjes Jens Loonstra.

Voor volgende week mag Jelte Bilijam zijn best doen een mooi verslag te schrijven.