Oudehaske JO19-1 wint derby tegen Heerenveense Boys

Heerenveense Boys JO19-2

27 oktober 2018 11:00

R. Verhoef

Oudehaske JO19-1 mocht weer aantreden om een wedstrijd te  spelen op het sportpark van Oudehaske. Dit was geen gewone wedstrijd , dit was een derby tegen Heerenveense boys. De ambiance was perfect het was mooi weer, met op het gras het ochtend dauw er nog op met al deze dingen een prachtig veld om op te spelen. De jongens hadden er zin iedereen was op tijd, plus thomas dat mag ook eens vermeld worden. Voor deze wedstrijd mochten we ook een paar jongens van JO17 lenen, toppers zijn het.

We waren begonnen met de warming up toen we daarna de kleedkamer in gingen voor de bespreking.  Gerard nam het woord “ we gaan met goed voetbal de drie punten pakken , blijf ons spelletje spelen en dan zetten we de stijgende lijn van vorige week voort". Zo gezegd zo gedaan , we staan bij de middencirkel klaar om te voetballen.

De scheidsrechter fluit, we mogen beginnen aan de wedstrijd, we zetten direct druk op de verdediging van HVB waardoor we binnen een paar minuten op 1-0 voorsprong staan, nou moet wel gezegd worden dat het een behoorlijke blunder was van de keeper maar desondanks de goal. Na de aftrap die HVB heeft zetten we weer druk, we veroveren de bal en scoren snel de 2-0. Na de vliegende start van Oudehaske probeert HVB toch te combineren om een goal te scoren, dit resulteert in een voorzet die in eerste instantie word weggebokst door Gerrit maar de rebound schoten ze er in. Desniettemin gaan we met 5-1 de rust in, de sfeer in de kleed box is euforisch, dit ging zo makkelijk dat we er zelf van onder de indruk waren, maar we moesten realistisch blijven en ons realiseren dat het zomaar de andere kant kan op vallen. Na wat tactische wissel van Gerard en Roel konden we aan de tweede helft beginnen.

We begonnen slordig aan de 2e helft waardoor zij de 5-2 konden maken. De ondergetekende was deze wedstrijd in vorm waardoor hij een mooie voorzet gaf op Yoran die hem erin kopte. Daarna gaf hij nog een bal op Syb die hem ook geweldig afmaakte.  We speelden als één team deze wedstrijd waardoor we er over heen walsten, iedereen speelde een goede wedstrijd. Waardoor we wonnen met 8-2. Op naar de volgende.

Bij deze geef ik de pen door aan Alexander.

Einte Minnesma