Oudehaske JO19-1 wint eerste competitie wedstrijd dik

Oudehaske JO19-1

d' Olde Veste'54 JO19-4

22 september 2018 11:00

Algelopen zaterdag werd de wedstrijd van Oudehaske JO19-1 - Olde Veste’54 JO19-4 gespeeld. De wedstrijd, die niemand wil missen, staat gepland om 11:00. Dat betekent vrijdagavond aan de appelsap en vroeg naar bed. Gelukkig had iedereen dat meegekregen en was iedereen de volgende ochtend fris en fruitig.

Na de inspirerende en wijze woorden van coach Gerard, was Oudehaske klaar voor de strijd. De linies werden kortgehouden en er werd sterk aangevallen. Na enkele minuten stond het al 1-0 voor Oudehaske. Het prachtige samenspel van Oudehaske zorgde voor een mooie treffer van onze spits Joran. Iets later werd het 2-0. Doordat het middenveld het spel controleerde kon Oudehaske keer op keer aanvallen. Hierdoor werd de score al snel uitgebreid naar 3-0.

Na de rust was Oudehaske niet het het enige team wat toe probeerde te slaan, echter hield de sterk staande verdediging en de keeper het doel schoon. Onze Warner Hahn(Gerrit) keerde ook nog een penalty. Na een goed opgebouwde aanval van Oudehaske en een mooie redding van de keeper van Olde Veste kreeg Oudehaske een corner. De corner werd met veel precisie gegeven en zonder aarzeling ingekopt door Alex voor de 4-0. Dit was het startschot voor het slotoffensief van Oudehaske. Olde Veste kreeg een agressieve houding tegenover de spelers van Oudehaske en reageerde op de 5-0 met een aantal vervelende overtredingen. Oudehaske liet zich echter niet gek maken en reageerde met de 6-0 en vervolgens de 7-0. De scheidsrechter floot en de wedstrijd was voorbij, drie punten voor VV Oudehaske JO19-1!

Volgende week een uitwedstrijd tegen SJO Ens/Kraggenburg JO19-1. Hierbij geeft ik de pen door aan Jens Loonstra. Tot ziens.

Jan de Jong