Een doordeweekse inhaalwedstrijd voor de JO19-1 van VV Oudehaske.

De Blesse JO19-1

Oudehaske JO19-1

29 november 2018 19:30

Zaterdag middag 17 november zou de JO19-1 het opnemen in een uitwedstrijd tegen De Blesse. Helaas ging dit niet door aan een spelers tekort van onze kant. Altijd jammer, maar natuurlijk hebben de coaches Roel en Gerard geregeld dat deze wedstrijd toch nog gespeeld zou worden om nog de drie punten mee te kunnen nemen :-). De wedstrijd werd ingepland op een frisse donderdagavond (29-11).

Ook bij deze wedstrijd konden er een paar van ons helaas niet bij zijn, deze werden vervangen door de drie toppers Stan Alleman, Nick Vellinga en Imme Schiere.

We begonnen aan een warming up op het veld waar de wedstrijd gespeeld zou worden, wat in onze ogen vrij normaal is. Hier werden we weggestuurd aangezien de Blesse het veld ‘mooi’ wou houden. Een beetje aparte warming up op verschillende velden gehad.

Uiteindelijk was iedereen er toch klaar voor en klonk het fluitsignaal op de ‘mooie’ grasmat van De Blesse. De wedstrijd begon zeker niet slecht. Wel kregen we een snelle tegengoal door het uitglijden van een verdedigende actie en onze keeper Gerrit vervolgens uit positie was. Kan gebeuren natuurlijk, de koppen weer omhoog en er weer tegen aan. En ja hoor, door een prima steekbal van Warner kwam Joran één op één met de keeper en kon de bal mooi naast de niet goed gepositioneerde doelman schuiven, 1-1! We werden weer positief en het begon lekker te lopen, eventjes later een mooie crosspass van Joran op Imme die er wel raad mee wist en hem keurig er in schoot, 1-2. Zo bleef het eventjes met nog wel wat gevaarlijke kansen van De Blesse. Maar toen, iets voor het eindsignaal van de eerste helft begon vanuit de verdediging een prachtige opbouw. Imme kreeg de bal op het middenveld ingespeeld en speelde hem snel door naar Syb die hem breed speelde op Jens. Jens kaatste vervolgens op Imme die hem diep gaf op Joran en het netje voor de tweede keer liet bollen. Met deze prachtige aanval gingen we de rust in met een keurige 1-3 voorsprong.

In de rust kregen we de laatste aanwijzingen wat nog wel wat beter kon en we begonnen weer. Net als in de eerste helft kregen we nu al weer een snelle tegen goal wat weer hoop gaf aan de tegenpartij. Gelukkig stond de verdediging goed zijn mannetje en kwamen zij niet meer tot scoren. Na een aanval van De Blesse speelde onze top keeper met een beetje hulp van de wind mee een prachtige bal op onze snelle spits Joran die de bal met een mooi boogje over de keeper wist te krijgen. Even daarna vloog de 2-5 er ook nog eens in na een tweede goede assist via de rechterkant van Warner op, jawel, Joran die zijn vierde goal maakt.

Drie lekkere punten mee naar huis genomen door een goede teamprestatie van de A1 van VV Oudehaske op een mooie overwinning bij De Blesse. Zaterdag kunnen wij alweer aan de bak!

Het volgende verslag zal gemaakt worden door Joran.

Gemaakt door Erik Hovius.