Na een moeizame eerste helft wint Oudehaske JO19-1 verdiend

RKO JO19-1

10 november 2018 12:45

Spijksma, D.

Afgelopen zaterdag is er weer gevoetbald in Oudehaske. Deze keer waren de jongens van RKO op bezoek bij de jo-19 van oudehaske. Het weer was weer mooi, het veld was een beetje hobbelig en iedereen had na een week weer zin in een wedstrijd. Het enige wat miste waren de tenues, die toch erg belangrijk zijn om te kunnen beginnen. Dit kwam omdat deze wedstrijd om 12:45 werd gespeeld en niet om het gewoonlijke 11 uur, en niet iedereen was daarvan op de hoogte.

Na een wat moeizame en snelle warming-up, kon de wedstrijd van start. De eerste helft was erg moeizaam, maar vond vrijwel de gehele eerste helft op de helft van RKO plaats. Er werden kansjes gecreëerd, maar die werden lang niet allemaal benut. Uiteindelijk wist Chielian, via een kopbal op de lat van Joran, de bal binnen te tikken en 15 minuten voor rust de 1-0 te maken. De rest van de eerste helft is niet noemenswaardig.

De tweede helft daarentegen was een stuk beter dan de eerste, omdat er nu kansen werden gecreëerd die groter en vaker voor kwamen dan in de eerste helft. Het duurde ook niet lang totdat er uit een teruggelegde bal van syb een goal werd gescoord door Joran. De derde goal was er een die op gelijk wijze werd gescoord, weer een goal van joran na een goede combinatie tussen hem en syb. RKO had de hele wedstrijd geen enkele kans op het goal van Oudehaske gehad en zal die uiteindelijk ook niet krijgen. In de slotfase van de tweede helft werd er nog uit een corner gescoord doordat Erik zijn voet tegen de bal zette uit een corner. Einduitslag was dus een prima 4-0, een mooi resultaat die meegenomen gaat worden naar de wedstrijd tegen de blesse!

De pen gaat naar Jelmer

Alex Brink