Wy binne moai fuort west

Heerenveense Boys 1

Oudehaske 1

21 oktober 2017 15:00

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske de derby uit bij Heerenveense Boys.

Na het toch wel teleurstellende resultaat van vorige week bij Willemsoord waar Oudehaske na een goede 1e helft de wedstrijd weg gaf in de 2e helft was een resultaat vandaag in Heerenveen belangrijk om in het spoor van de eerste drie te blijven.

Helaas waren Jordy en Eelco nog geblesseerd en konden niet mee doen, ook Sebastiaan was niet oksel fris en begon op de bank. Joram Smits begon hierdoor op links voor. Remco was weer terug van een weekendje weg en stond op de plaats van Jordy en Gijsbert (die deze week de eerste prijs, diner bon Koningshof, voor de verloting voor de programma boekjes even regelde. Top ! Gijsbert ) stond links back.

De wedstrijd wilde niet echt ontbranden, beide ploegen hadden moeite met het toch wel erg matige veld waar goed combinatie spel lastig was. Oudehaske was wel beter maar grote kansen waren er niet. Het was Heerenveense Boys die op een half uur spelen een grote kans kreeg maar Hendrik lag precies goed in de baan van het schot en redde voortreffelijk. Daarna kreeg Oudehaske wel wat kansjes maar het vizier stond bij Robbert en Joram nog niet op scherp. Toch kwam Oudehaske vlak voor rust op 1-0. Hiele onderschepte een matige uittrap van de Heerenveens Boys doelman, bediende Robbert op maat, en die schoot de bal beheerst binnen. Dit was tevens ook de ruststand.

Oudehaske kwam de 2e helft goed uit de startblokken en kreeg direct een paar prima kansen die niet werden benut. Na 58 minuten spelen ging Rick opnieuw zijn directe tegenstander voorbij werd aangetikt in het strafschop gebied, stond weer op en werd opnieuw aangetikt. De scheidsrechter had genoeg gezien en legde de bal op de stip. Robbert benutte de strafschop foutloos en zette Oudehaske op 2-0. Heerenveense Boys die opportunistischer ging spelen kwam na een paar minuten weer terug in de wedstrijd. Oudehaske verspeelde de bal op het middenveld knullig en een Heerenveense Boys speler kon hierdoor alleen af gaan op Hendrik die eerst prima redde maar op de rebound kansloos was. Oudehaske maakte het zich hierna onnodig moeilijk was te onrustig in balbezit en was vaak niet attent genoeg bij de 2e bal. Ondanks dat kreeg Oudehaske voldoende kansen op de 1-3 maar met name Hiele was wat ongelukkig en niet koelbloedig genoeg om de wedstrijd in het slot te gooien. Rick werd bij een uitbraak gevloerd en zijn tegenstander kreeg terecht geel echter had dat ook al in de 1e helft gehad maar mocht blijven staan. We zullen maar zeggen dat de scheids niet echt zijn middag had. Heerenveense Boys bleef aandringen maar echte kansen kwamen er niet. Hendrik ( die weer een puike pot keepte) en Wilmer hadden de zaken prima voor elkaar. Ook Ralf speelde een prima wedstrijd maar dat houden wij onder ons en laten wij niet merken. Na 94 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en blies voor het einde en pakte Oudehaske een verdiende overwinning en gaat nu samen met Willemsoord aan kop.

De supporters van Oudehaske die in grote getale aanwezig waren hadden een mooie middag want winnen in een derby uit in Heerenveen is altijd mooi en zeiden:

wy binne moai fuort west.

Volgende week speelt Oudehaske thuis tegen Workum aanvang 14.30.u.

Riemer