De Hoske 4 met lege handen uit de polder

Creil 2

Oudehaske 4

15 september 2018 14:30

Vandaag gingen de mannen van De Hoske 4 naar de polder om weer eens lekker op een kleiveld te voetballen. De tegenstander van vandaag is een Creil 2; een Polderclub, 2e team, echte aardappeleters, uien telers, veel kippenboeren. Maar aangekomen op het sportcomplex bleken ze toch gesponsord te worden door Michelin en speelden we op geperforeerde autobanden die onder een Fiat Panda nog prima meters hadden kunnen maken. Dit jaar is er weer met het digitale ponkje (Tikkie) rond gegaan om de kleedbox weer te voorzien van een knap stikje Justin Bieber en de nodige visuele special effects.

Tijdens de preek van Harmen, die zichzelf deze keer op de bank zet, werd ons duidelijk gemaakt dat het we gewoon lekker moesten voetballen en dat de wat minder inzetbare spelers zich niet moesten forceren. Aangekomen op het veld van 100 bij 54 meter werd de warming up ingezet. Helaas zonder Justin Bieber want de nieuw aangeschafte speaker kregen we niet aan de praat. Tijdens de warming up werd er afgerond op Kevin die een paar knappe reddingen had. Resultaat: 10 doelpunten en 34 gemiste kansen.

Oudehaske begon goed aan de wedstrijd, maar was toch wel voorzichtig. Tolhus en Meems hadden de controle achterin. Le coq had de controle op het middenveld wat resulteerde op een paar goeie kansen van Sjoerd en Mark. Laatst genoemde schoot hem bijna vanaf 20 meter in de rechter kruising. Na een wat slordige periode van Oudehaske besloot Meems om de verdediging te verlaten en het vanaf een meter of 30 ook eens te proberen. 0-1! Na een knappe actie van Baptiste probeerde mark het nogmaals vanaf 20 meter; paal. Oudehaske speelde prima en zat lekker in de wedstrijd. Helaas moest Meems wegens leeftijdsklachten de match verlaten. Na een hoogte stage in de Oostenrijkse heuvels (al hebben we alleen foto's gezien van grote glazen Erdinger Weissbier) kwam Oane in t veld en kwam er hierdoor een positie voor mezelf vrij als grenzende rechter. Door hier en daar een foutje achterin wisten The Boys van het platte land ook weer wat scoren was, 37e 1-1 en 4 minuten later 2-1. Vlak voor rust dacht onze officier nog even met gelijkspel naar de Kamille thee te gaan maar deze droom werd knap tegen gehouden door de keeper.

Rust.

Na een toespraak door De V. Senior konden Harmen en ik de warming up inzetten. Vanaf de eerste minuut in de tweede helft wist Oudehaske druk te houden op de tegenstander. Steven had in de 47e minuut een kans. Creil, 1649 inwoners *(2014) 4e klasser, 2 klasse hoger dan het al hoorspelende Hoske 4 maakte al vrij gauw de 3-1 en 4-1. Na wat heen en weer gescheld tussen de verschillende linies werd al vrij gauw duidelijk dat het zeer goed spelende Oudehaske hier en daar niet scherp meer was. Na een knappe actie dacht Baptiste hem even met een halve omhaal in de kruising te slingeren, niet het net werd gevonden maar het toch makkelijker te raken hek was het resultaat. Opmerkelijk dat in de 60 minuut, Harmen na 14 balcontacten de eerste nog goede moet vinden. Hij blijf er echter toch redelijk rustig onder. 63e minuut weten de Boys from the platteland de 5-1 te maken. In de 69e minuut schiet Baptiste dan toch langs de paal! Helaas wel de verkeerde kant van de paal. Harmen kon dit niet aan zien en gaf hem enkele minuten later weer de mogelijkheid. Hierdoor zie je dat de spelers van Oudehaske 4 snel leren en Baptiste in de 82e minuut de 5-2 maakt. De Hoske 4 heeft laten zien toch een prima potje te kunnen voetballen op t in 2016 uitgerolde kunstgras. Creil 2 was helaas net een stukje beter in de afronding. Dit jaar gaan we het nog eens in Creil proberen, namelijk in de competitie tegen t 3e van Creil.

Gelukkig hadden we na deze tropische 90 minuten een heerlijk lei pilske verdient onder de douche en hadden we de speaker weer aan de praat gekregen, de playlist moet echter nog wel wat vorm krijgen. Door de komst van Sjoerd Groenhof zal mogelijk ook de Hûnekop in de lijst moeten, hier zal nog over worden gestemd in de ledenraad.

De pen gaat voor de start van de competitie thuis tegen CVVO 4 naar Mark Waterlander.

De V, R