Het begin van de JO19-1

Groep 2 09

8 september 2018 10:15

Onbekend

Voor de JO19-1 is het nieuwe seizoen ook weer begonnen. Na het 1-1 gelijkspel tegen DWP van vorige week, waar duidelijk werd dat niet iedereen top fit is na 1 week trainen, stond dit weekend de uitwedstrijd tegen Waskemeer JO19-1 op het programma.

De JO19-1 van Waskemeer was voor ons allemaal geen bekende ploeg maar ze spelen wel 2e klasse dus op voorhand leek het een leuke wedstrijd te gaan worden. Onze coaches en leiders Meneer Bilijam en Meneer van den Beuken hadden weer een opstelling bedacht die er als volgt uit zag: op goal Gerrit, achterin stonden vanaf links Thomas, Jan, Erik en Jelmer. Op het middenveld stond Chielian vanaf links Syb en Alex in het centrum en op rechts de voor deze wedstrijd gehuurde Friso Hartstra van de JO17-1, nogmaals bedankt. Voorin stond Warner samen met Joran. Einte en Jens mochten op de bank beginnen en niet te vergeten onze vlaggenist: Jelte Bilijam. Jelte is op de weg terug van een beenbreuk maar tot dat hij weer fit genoeg is is hij voor ons onmisbaar als de man met de vlag!

Voor de aftrap gooide Coach Bilijam er nog een peptalk uit waar de wel bekende zinnen als: “linies kort houden”, “het balletje het werk laten doen” en “lekker ballen dan gaan we hier met 3 punten weg”. Met die wijsheden in het achterhoofd begonnen we aan de wedstrijd. De verwachting die we hadden klopte wel aardig want de wedstrijd ging gelijk op. Van beide kanten werd er bij vlagen goed gevoetbald en gecombineerd. Hier en daar werden wat kleine kansjes maar daar bleef het ook wel bij. We gingen daarom ook rusten met 0-0.

In de rust waren we het aardig met elkaar eens: achterin en op het middenveld stond het goed alleen nu moesten we nog scoren.

Met deze gedachte gingen we de 2e helft in. De 2e helft verliep vrijwel hetzelfde als de 1ste helft. Tot dat Syb de bal oppikte bij de cornervlag, 2/3 man voorbij dribbelde en vervolgens een goeie voorzet gaf op Joran waardoor hij alleen zijn voet er nog maar tegen aan hoefde te zetten, goal! 0-1. Na de goal kreeg Oudehaske het vooral conditioneel zwaar. Chielian en Einte waren al uitgevallen met blessures dus wisselmogelijkheden waren er niet meer. Waskemeer werd steeds gevaarlijker en kwam steeds dichter bij de goal. Een afgeslagen aanval van Waskemeer kwam bij de zeer vermoeide Friso terecht die met zijn laatste krachten een prachtige crosspass gaf op Joran die de bal vervolgens achteloos in de kruising schiet! 0-2. Daarna was het volhouden voor Oudehaske die met 10 man verder moest omdat Friso na de prachtige pass ter aarde stortte en niet meer verder kon. Oudehaske hield vol tot het eindsignaal en won dus met 0-2!

Een zeer goeie prestatie aangezien Oudehaske JO19-1 nog niet zo lang in training is en het een heel nieuw team is. Toch gaan ze nu al voor elkaar door het vuur en kan het allemaal alleen nog maar beter worden. Op naar een mooi seizoen met de JO19-1!

Gerrit Berger