Oudehaske JO13-1 verliest nipt van Blue Boys JO13-1

Blue Boys JO13-1

28 april 2018 10:30

Anne Jan Boersma

Afgelopen zaterdag mochten we na de overwinning op de oefenwedstrijd tegen DWP ( dinsdag 24/4) aantreden in de competitie tegen Blue Boys. Blue Boys staan 2 punten achter ons in de stand.

We begonnen sterk aan de wedstrijd. We waren aardig gewaagd aan elkaar. Er waren kansen over en weer, maar troffen geen doel. Helaas kwam er verandering in door een foutje in de verdediging. De tegenstander profiteerde daarvan, 0-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee begonnen wij heel sterk. Er waren volop kansen. Het was wachten op de gelijkmaker. Door een counter scoorde Blue Boys de 0-2. Dit was op dat moment tegen de verhouding in. We lieten de moed niet zakken. We gingen vol in de aanval door wat resulteerde in de 1-2 van Bjørn na goed voorbereidend werk van Lars. Niet veel later kregen we weer een tegentreffer, 1-3. Wederom lieten we de moed niet zakken. Dani speelde Bjørn aan en die begon aan een solo. Hij kapte de één na de ander uit en schoot de bal in de korte hoek, 2-3. En ook na dit doelpunt kregen we weer een doelpunt tegen, 2-4. Maar we gingen door en gaven niet op. Er werd een overtreding begaan op Eelco in de 16, wat resulteerde in een penalty. Deze werd feilloos binnen geschoten door Bjørn, 3-4.

Hierna zetten we alles op alles op 1 punt in Oudehaske te houden. De bal kwam voor en Jelmer schoot de 4-4 binnen. Eén minuut voor het einde van de wedstrijd schoot Blue Boys de 4-5 nog binnen. Heel erg jammer en geen punten voor ons.

Aanstaande zaterdag (5/5) spelen we wederom thuis tegen Akkrum JO 13-2. Aanvang 10.30 uur. Supporters zijn welkom.