Oudehaske bekert verder

Staphorst 2

Groep 1 SR3

28 november 2017 20:00

Dinsdagavond speelde Oudehaske thuis voor de beker tegen Staphorst 2.

Deze ploeg was net als Oudehaske koploper in hun klasse maar dan in de reserve Hoofdklasse en dus een pittige tegenstander. Had Oudehaske afgelopen zaterdag personele problemen maar haakte toen alleen Arie af. Dinsdagavond waren er meerdere spelers niet en was de ziekenboeg behoorlijk gevuld met Arie, Joram, Robbert, Hiele, Jordy en Hendrik.

Trainer Tjalling Bergstra moest daarom een elftal samen stellen uit het 1e,2e en JO19.

De begin opstelling was als volgt:
Doel: Robin Visser.
Achter: Gijsbert Dijkstra, Wilmer Hazenberg, Remco v/d Heide en Klaas Nauta.
Middenveld; Souffian Iljji , Gerard Hooisma en Sebastiaan de Leeuw (met een paar kilo minder aan zijn hand t.o.v. zaterdag)
Voorin: Kees Pieter Boersma, Rick Mulder en Eelco de Groot.
Wissels: René Waterlander, Nick Vellinga en de enige echte Ralf die wat rust kreeg deze avond.

De start was voor Staphorst met goed voetbal en veel snelle balwisselingen zetten zij Oudehaske onder druk. Oudehaske had het daar lastig mee, maar dat was niet verwonderlijk omdat de automatismen nog ontbraken in deze samenstelling. Verdedigend had Oudehaske het echter goed staan en kwam de bal al richting doel stond Robin paraat. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Oudehaske wat onder de druk uit meldde zich wat meer voor het doel van Staphorst maar echt grote kansen waren er niet. 10 minuten voor de rust kwam Staphorst verdiend op voorsprong. Een diepe bal kwam bij een van de voorwaartsen, die schoot de bal diagonaal over Robin binnen. Vlak daarna had Staphorst nog een beste kans op 0-2 maar de spits struikelde gelukkig voor Oudehaske over zijn eigen benen zodat de bal ruim langs het doel ging.

Zo werd er gerust met een verdiende 0-1 voorsprong voor Staphorst.

Na de rust een totaal ander Oudehaske, gooide de schroom van zich af en klapte er gelijk op.

Binnen 2 minuten lag de gelijkmaker al binnen. Sebastiaan ging goed door op rechts speelde een aantal spelers uit en zijn diagonale schoot plofte via een Staphorst speler in de lange hoek binnen. Oudehaske bleef hierna de bovenliggende partij, nu moest Staphorst achteruit en kon er maar moeilijk meer uit komen. Oudehaske speelde een aantal mooie kansen uit maar kon niet tot afronden komen omdat de club grens van Staphorst het nodig vond om direct de vlag in de lucht te steken als de bal maar in de buurt van het doel kwam. Erg jammer allemaal. Staphorst kreeg gaandeweg de 2e helft toch een aantal kansen zo belandde een kopbal uit een corner op de lat en ging een inzet na een mooie aanval net over de kruising. Oudehaske bleef wel de betere ploeg en kreeg 5 minuten voor tijd loon naar werken. Een corner van Oudehaske werd niet helemaal goed verwerkt door Staphorst en plofte voor de voeten van Ralf, die halverwege de 2e helft in het veld was gekomen, die streepte de bal kiezel hard in het dak van het doel en zette Oudehaske hiermee op een verdiende 2-1 voorsprong. Hierna gooide Staphorst alles op alles en was in blessure tijd nog dicht bij de gelijkmaker maar Robin tikte de bal katachtig onder de lat vandaan. Vlak daarna floot de scheidsrechter voor het einde en was Oudehaske weer een ronde verder.

Een knappe prestatie van een gelegenheidsteam tegen een goede tegenstander.

Doordat Oudehaske is vrijgeloot voor de tussenronde in december zitten zij nu bij de laatste 32. Eind december wordt er geloot en zullen wij weten tegen wie Oudehaske het moet opnemen in februari. Wij hopen op een thuiswedstrijd en een mooie tegenstander.

Zaterdag speelt Oudehaske thuis tegen TOP om 14.30.u. hopelijk is dan de ziekenboeg weer wat leger.