JO17-1 en het kampioenschap van Wij

SC Joure JO17-2

19 mei 2018 11:15

Minne Dooper

Kampioenswedstrijden zijn altijd en anders en dat was ook deze keer zo. Met heel veel supporters langs de lijn speelde JO17-1 zaterdag 18 mei om het kampioenschap van de tweede klasse. Met een onwaarschijnlijke serie van 27 punten uit 9 wedstrijden en een geweldig doelsaldo (56 voor en 6 tegen) was een puntje deze wedstrijd al voldoende. maar oh... wat ging het moeilijk.

De eerste kansen werden door Oudehaske gemist en je voelde steeds meer de spanning in de wedstrijd komen. De tegenstander Joure was er ook alles aan gelegen om het kampioenschap niet kado te geven en verweerde zich kranig. Stevige duels werden niet geschuwd. Gelukkig was Gerrit in de eerste helft een van de weinige die echt wakker was en redde een paar keer mooi. Joran had het geluk niet aan zijn zijde of de keeper van Joure greep elke keer goed in. Na een dik half uur spelen, kwam door een prachtige aanval over vele schijven en het bekeken schot van Alexander de bevrijdende 1-0 op het bord. In de tweede helft hield Oudehaske keurig dicht achterin en raakte halverwege uit een van de vele kansen nog de paal. De rentree van Erik na zijn zware enkelblessure was prachtig  en werd met geklap van iedereen begeleid. Tien minuten voor tijd ging Syb goed door bij de achterlijn en scoorde Joran toch nog zijn treffer. Het kampioenschap was zeker! Smet was wel de blessure van Jelte, die na een (te) stevig duel met een scheur in het scheenbeen (bleek later in het ziekenhuis), eraf moest. Na 80 minuten was de 2-0 eindstand en het kampioenschapabsoluut verdiend.

Tien wedstrijden dertig punten dan ben je de terechte kampioen (nog een wedstrijd te gaan). De jongens hebben een fantastische seizoenshelft gespeeld waarbij er toch bijna alle wedstrijden echt geknokt moest worden. Het ging niet zo makkelijk als de stand doet voorkomen. Echter het was elke keer weer een echt een team, daarom het kampioenschap van WIJ, wij Allemaal! Uiteraard waren de doelpunten van Joran steeds weer mooier, de werklust van Jetze ongeëvenaard, de panna's en steekpassjes van Syb ontelbaar, de voorzetten en corners van Friso perfect, de rushes van rots in de branding Jan onstuimig, Jaap de altijd harde werker op het middenveld, kopballen en schoten van Alexander altijd gevaarlijk, de ongelofelijke power van Erik, het uitstekend sobere verdedigen van Thijs, de ingooien van Paul verder dan iedereen, het elke keer weer goed  uitschakelen van de tegenstander op rechts door Lars, de goaltjesloerder Collin, de pitbull Martin(wat jammer van je blessure), het meer dan betrouwbare slot op de deur van Jelte, en de uittrappen en reddingen van Gerrit verder en spectaculairder dan ooit.  Alle souplesse en techniek uiteraard elke week weer getraind door onze toptrainer Rick. Bedankt. Maar ook alle supporters, wassers en grensrechters die elke week zonder morren in grote getallen langs de lijn stonden.

Bedankt het was een topseizoen en we hebben genoten!