Oudehaske bekert verder na eenvoudige zege op Heerenveense Boys

Groep 1 SR2

11 november 2017 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske thuis voor de beker tegen Heerenveense Boys.

In 2011 speelde Oudehaske ook tegen Heerenveense Boys voor de beker en verloor toen kansloos met 0-8. De verhoudingen zijn in 2017 behoorlijk gewijzigd. Oudehaske won vorig seizoen in de competitie 2 x van Heerenveense Boys en ook een paar weken geleden pakte Oudehaske opnieuw de winst in Heerenveen.

Oudehaske begon goed aan de wedstrijd en het was binnen 8 minuten al 1-0 door Topscorer Robbert Bouma. In de 12e minuut schoot Ipuh na een mooie aanval net over de kruising. Oudehaske bleef de betere ploeg en zette Heerenveense Boys goed onder druk. Joram zag zijn schot geblokkeerd door een verdediger van Heerenveense Boys en was dicht bij de 2-0. Heerenveense Boys stelde hier weinig tegenover al waren zij in de 20e minuut gevaarlijk met een vrije trap maar deze werd vakkundig door Hendrik over de lat getikt. Oudehaske kwam in de 27e minuut op 2-0 door opnieuw Robbert Bouma, hij kopte een wonderschone mooie voorzet van Joram tegen de touwen. Een paar minuten later kwam Oudehaske zelfs op 3-0 door Rick Mulder die na een mooie solo de bal binnen tikte en leek de wedstrijd al gespeeld. Vlak voor de rust belande een gevaarlijke vrije trap van Sebastiaan uiteindelijk in de handen van de doelman. Zo werd er gerust met een verdiende 3-0 voorsprong.

Na rust kwam Ipuh niet terug en kwam Arie voor hem in de plaats. Binnen 6 minuten kwam Oudehaske al op 4-0. Een afgeslagen corner werd goed opgepikt door Gijsbert die de bal precies op het hoofd van Joram plaatste die prima binnen kopte. Vlak hierna had Sebastiaan pech dat zijn volley net langs de verkeerde kant van de paal ging. Na een uur spelen geloofde Oudehaske het wel, begon erg slordig te spelen en leed veel onnodig balverlies. Hierdoor kwam Heerenveense Boys beter in de wedstrijd en kregen zij kansen. Zo moest Hendrik redding brengen na bal verlies van Arie. Met nog een kwartier te spelen werden Ralf en Souffian gewisseld voor Klaas Nauta en Kees Pieter. In de 77e minuut werd het 4-1 en een paar minuten later werd het zelfs 4-2. De spanning kwam onnodig terug in de wedstrijd die Oudehaske eigenlijk al lang en breed in de tas had. Oudehaske liet het hierna niet verder komen pakte de draad weer op en in de 86e minuut maakte Robbert Bouma een einde aan alle spanning. Na een slimme pass van Joram rondde Robbert op Samarasiaanse wijze (lees doelpunt tegen FC Groningen op de achterlijn) voortreffelijk af, wat een beauty van een doelpunt, en maakte daarmee zijn 3e van de middag. In blessuretijd was Robbert dicht bij zijn 4e maar zijn schot spatte uiteen op de paal. Een paar minuten later floot de goed leidende scheidsrechter Wynne voor het einde.

Oudehaske bekert door deze overwinning verder. Komende weken zal duidelijk worden wie de volgende tegenstander gaat worden.

Aanstaande zaterdag speelt Oudehaske opnieuw thuis dan weer voor de competitie tegen Nijland die vorig seizoen degradeerde uit de 2e klasse. Bij winst kan Oudehaske de 1e periode titel pakken maar het zal niet eenvoudig worden tegen de dubbele Mourinho bus van Nijland.

Riemer.