Oudehaske JO12 wint ruimschoots van FC Wolvega

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Het laatste kwartaal van de competitie is weer begonnen. Wolvega zit nu bij ons in de poule, maar daar hebben we nog niet eerder tegen gespeeld. Daarom weten we niet wat we kunnen verwachten. We zijn allemaal mooi op tijd bij de club. Lekker de tijd om goed in te spelen. We hebben er allemaal zin in!

We proberen positiespel te spelen, Linda zegt altijd, gewoon lekker voetballen. Mooi op tijd is de aftrap. En na amper vijf minuten spelen, maakt Herre al de 1-0. We hadden niet gedacht dat het zo zou gaan. We houden mooi druk op Wolvega. Vlak voor de time-out speelt Bram een mooie diepe voorzet. Daar kan ik zelf uit scoren, 2-0. Na de time-out voetballen we heel mooi, maar is het even rustig met de doelpunten. Vlak voor rust scoort Jitze gelukkig voor ons. Een hele mooie vanuit een hoekschop.

Na de rust, gaan we gelijk weer los en Thijn maakt heel snel een doelpunt, 4-0. Wolvega probeert toch tegengas te geven, maar we gaan gelijk op in het spel. We hebben toch weer een kans. Thijn geeft een mooie voorzet, en ik kan hem er zelf mooi in rollen, 5-0. Na de laatste time-out, probeert Wolvega nog steeds druk terug te geven. Ze doen een fraaie doelpoging maar Bjorn houdt hem. Helaas hebben zij de rebound en scoren ze; 5-1. Door ons mooie samenspel, maken we steeds kansen, Stijn heeft daarom bijna een doelpunt, maar net mis. Veel gedoe bij hen in het strafschopgebied, en iemand van Wolvega maakt hands. Martijn mag de strafschop nemen; 6-1.

De laatste minuten van de wedstrijd zijn niet echt spannend meer, omdat we zo dit voorstaan. Maar dan moet je wel blijven opletten, en dat doen wij. Bij een van de laatste mooie acties richting hun goal, passeert Herre nog op fraaie wijze hun keeper, en fluiten wij de wedstrijd af met 7-1.

Groet, Jildert Bruinsma