Oudehaske JO12 speelt gelijk tegen de koploper!

Oudehaske JO12-1JM

DWP JO12-1JM

9 maart 2024 9:00

C. Sixma

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Wij doen het deze fase heel goed. We spelen goede wedstrijden als team. Momenteel staan we op plaats 3 en moesten op 9 maart tegen de koploper DWP. Deze fase hadden zij nog niets verloren. Dit willen wij veranderen. Afgelopen weken hebben we met Linda hard getraind. Van de coaches moesten we vroeg op bed om fit te zijn. Iedereen had er veel zin in om deze wedstrijd te spelen. Helaas waren Bram en Lieke er niet. Hierdoor kon Milan met ons meespelen. Dit ging heel erg goed!
Het was een spannende wedstrijd we begonnen scherp, gelijk stonden we 1-0 voor. Helaas maakte DWP daarna gelijk en werd het 1-1. Dit had niet gehoeven. We probeerden dit doelpunt snel te vergeten, maar helaas werd het vlak voor rust 1-2.

Met deze stand gingen we de rust in. Daar zeiden de coaches dat het heel goed ging. We speelden veel beter dan DWP en nog 1 doelpunt was voldoende. Ook zeiden ze dat het niet uitmaakte wat de stand werd. De tweede helft werd alles of niets. De opstelling werd veranderd en we maakten duidelijke afspraken met elkaar.

De limonade dronken we op en gingen het veld weer op. Helaas maakte DWP weer een doelpunt daarna en werd het  1-3. Ze stonden met twee doelpunten voor. Hier baalden wij heel erg van. We gingen nu voor alles of niets. Speelden goed over en alle ballen gingen naar voren. We maakten de 2-3. Dit was mijn tweede doelpunt. De eerste was met links en de tweede met rechts. Mijn chocolade been. Hier trainen wij vaak op met Linda.
DWP raakte hierdoor in paniek. En gingen schelden op elkaar. In de time-out kwamen we bij elkaar. De coaches zeiden dat wij met elkaar de afspraken moesten maken. We waren dichtbij hopelijk een gelijk spel. Dit moesten we kunnen halen.

Er werd gewisseld in de op stelling. Alles op de aanval! En Herre maakte de 3-3. Wat een feest! Schreeuwend liepen we over het veld. Nog even doorzetten. We hadden nog kansen op de winst, helaas maakten we geen doelpunten meer.  Cathlyn, onze scheidsrechter, floot af.
3-3 tegen DWP en daarmee 1 punt erbij. Eigenlijk hebben we gewonnen, zo voelt dat.

Bedankt voor het fluiten Cathlyn en DWP bedankt voor het punt! De Derby van het NanneWiid is dit keer voor Oudehaske JO12-1

Verslag geschreven door aanvoerder Thijn.