Strijdend JO12 nipt op achterstand vlak voor het eindsignaal

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Om 8.00uur mochten we ons bij de leiding in kleedbox 5 melden voor de voorbespreking van de wedstrijd tegen Heerenveense Boys. Deze keer was Leon mooi op tijd, ondanks dat hij nog tot in de late uurtjes bij de vrijwilligersavond was geweest, en lagen alle setjes kleding (gewassen en gestreken) al op de juiste plekken klaar.

Gelukkig ging de wedstrijd wel door, ondanks dat er een aantal zieke spelers bij Heerenveense boys waren. Zij gingen, zonder wissels en met een paar invallers, met 8 spelers het veld in. Ons team was voor het eerst sinds een paar weken weer helemaal compleet, Lieke was gelukkig ook weer wedstrijdfit.

De wedstrijd begon met een kans van mij, maar door een goede redding van de keeper ging de bal er niet in. Vrij vlot daarna wisten de Boys wel te scoren..0-1. Gelukkig herpakten wij ons goed en met een mooi opgezette aanval wist Thijn de bal achter de keeper te werken 1-1. De keeper van de Boys was echt moeilijk te passeren. Na oppeppende woorden van de trainster en choaches in de time-out bracht Stijn de stand op 2-1! Jammer genoeg duurde dit niet lang en werd het 2-2 en mochten we met een gelijke stand de rust in. Na de rust zetten de boys ons onder druk en moest Bjorn enkele goeie reddingen doen. Jammer genoeg glipte er 1 door de handen en werd het 2-3. We bleven strijdlustig en als team samenwerken. Uit een corner wisten de Boys de stand uit te breiden naar 2-4 ondanks nog een paar goeie reddingen van onze keeper Bjorn. Na een mooie voorzet van Stijn en wat een rommelige situatie voor het doel wist Thijn de bal toch nog een setje te geven over de doellijn 3-4!! We bleven aanvallen en mooi overspelen. Uit een corner, welke Stijn nam, wist ik met mijn hoofd te scoren 4-4, we waren weer langszij. Nu zetten we alles op alles om de winst te pakken, maar helaas gaven we daardoor ook kansen weg en gingen de Boys er nog met de winst vandoor. Eindstand 4-5.
Er was ondanks de kou en regen veel publiek op onze wedstrijd afgekomen!

Ik ben trots op ons geweldige team. Nu volgende week op naar Aengwirden.

Groetjes Tjitze