De Hoske 2 maakt de beer los op sportpark de Grie

8464PB
SINTJOHANNESGA
tel. 0513-551788

Zaterdag 17 februari, de Hoske 2 heeft een derby tegen DWP op het programma staan. Een ploeg die tot december nog geen wedstrijd wist te winnen, maar vanaf de eerste overwinning ook meteen alle wedstrijden wist te winnen. Het is dus aan de heren in oranje zwart om hier verandering in te brengen. 13:30 verzamelde de groep mooie mannen en rené (wie zichzelf ook de Hoske 2 mogen noemen) zich op sportpark de Grie. Waar ze in de kleedkamer de opstelling te horen kregen van de heer Otten:

Jaap - Kevin - Friso
Stan - Ralf
Hidde
Lars - Klaas - Jurjan - Jelte
Gijs

Met op de bank: Thijs, Wout, Thijmen, Mats en Jan

Oudehaske start beresterk, ze staan namelijk al na 40 seconden op een 0-1 voorsprong. Dat door een mooie actie van Friso, wie de bal afgeeft aan Jaap. Die weet de bal vanaf randje 16 de bal hard en laag in de korte hoek te schuiven, wat de keeper van onze tegenstander kansloos laat. Hierna kregen we een aardige acteercursus van de ongelikte beer die zich in de spits van de groen witten bevond. Hij probeerde de scheidsrechter van dienst constant bij de beer krijgen doormiddel van zijn overdreven vallen en schreeuwen. Gelukkig stond rond de 30e minuut de goed spelende Jaap alweer op en zette de 0-2 ook op het scorebord met dank aan de assist van Lars.

In de rust kwamen Thijs en Wout er in voor Jaap en Friso om wat nieuwe energie op de flanken te krijgen, Jan mocht er 10 minuten na rust Kevin vervangen.

Na 60 minuten spelen speelt het middenveld van DWP een beroerde bal richting hun centrale verdediging, Jan zag een kans om daar druk op te zetten waar de aanvoerder van de tegenstander anders over dacht waardoor hij een block inzette, overtreding. De captain kreeg er hierdoor de beer in en had commetaar op de scheids wat hem geel opleverde. Na klappend richting de dug out te lopen leverde dat hem zijn 2e gele prent op, wat rood betekende. Hierna zakte DWP helemaal terug en was er op enkele kansen na, weinig gevaar meer van beide kanten. Eindstand 0-2.

Volgende week wacht hetzelfde affiche op u, dan op sportpark Pieter Bultsma. Weet de Hoske 2 dit varkentje dan weer we wassen? We zien u graag volgende week weer. 24-2-2024 om 12:00, sportpark Pieter Bultsma.

De SM van de Hoske 2