Oudehaske VR1 verliest wedstrijd tijdens Jikke's afscheidsfeestje

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Zaterdagmiddag 18 november, 12.30 op het Sportpark Pieter Bultsma wordt er afgetrapt voor de wedstrijd tussen Oudehaske en ODV. Oudehaske staat er goed voor met 9 uit 3 en zelfs zonder tegen doelpunt. Echter de tegenstander staat er vlak onder dus een makkelijke middag wordt het niet.  Makkelijk doet het weer ook niet, want het regent, het waait en het is smerig koud. Toch hebben een aantal toeschouwers zich verzameld onder het afdakje naast het kunstgras veld.  Opstelling deze middag is Cathlin in het doel, de achterhoede Inge, Sanne, de (gelukkig tijdelijk) naar Nieuw Zeeland vertrekkende Jikke en Doutzen Het midden veld bestaat aanvoerster Rixt, Lisanne en  Hilde. Voorin Femke, Sabine en Syl.  Een ruime bank deze middag  met Hedwig, Nanne, de van een blessure teruggekeerde Deva, Inge en Tirza complementeren het team.

Oudehaske begint goed, alleen de in het zelfs in de regen goed zichtbare, fluorescerend geel gestoken keepster redt steeds knap. Ook bij Oudehaske moet Cathlin handelend optreden. Echter bij een mooie voorzet, laat Oudehaske zich aftroeven, en kan zo de 0-1worden binnen gelopen. Aan de andere kant een scheidrechtersbal voor Oudehaske die door Femke goed wordt doorgepast op de “one-womans-army”  Hedwig en zij zorgt voor de 1-1. De trainer van de tegenstander is het niet mee eens en begint een brede maatschappelijke discussie met Ynze in het veld. Het doelpunt blijft staan.

Koud en verzopen kunnen de dames de rust op zoeken. Voor de supporters geldt alleen het eerste omdat het afdak zijn werk doet.

In de tweede helft zet Oudehaske goed aan. Femke schiet de bal op de paal. Aan de andere kant scoort ODV  de 1-2. Oudehaske zet nog een keer aan in de laatste corner en scoort de gelijkmaker. 2-2. Echter wordt Ynze door de grensrechter gewezen op een vermeende duwfout. Alleen een grensrechter is er bij deze competities  voor buitenspel en of de bal over de zij- en achterlijn gaat, niet voor overtredingen. Vraag blijft dus waarom Ynze op het appel van de grens ingaat en niet zijn eigen beslissing laat staan…… Na de wedstrijd werd er alvast afscheid genomen van Jikke, die mei hopelijk (vindt de verslaggever ook) weer terugkeert.

Grote schok deze week was de aankondiging van het stoppen van succestrainer Anne-Jan. Onder zijn leiding heeft het team de afgelopen vijf- zes jaar flinke stappen gemaakt. Dus als u aspiraties heeft, de dames zijn er klaar voor.

De Nieuw Zeelandse verslaggever