Onverdiend een punt verdiend door Oudehaske 1

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Half drie, zaterdagmiddag 28 oktober, nog net even voor de wintertijd rolt de bal weer op het kunstgrasveld van Vv Oudehaske.  De mannen uit Sint Jansklooster (VHK) komen op bezoek. De voorbereidingen zijn getroffen door de bezoekers want hoog boven de dug outs staat een camera om alles in de gaten te houden.

Onze coach heeft wel wat wijzigingen moeten doorvoeren. Steffan is ziek zwak en misselijk of op vakantie een van die twee. Lennart en Jordy zijn geblesseerd, dus de routine laat het aardig afweten. Gelukkig zijn Wilmer en Sebastiaan erbij. Nog mooier is dat Billie weer veel sneller dan verwacht terug is. Na wat onvrijwillige koprollen op de fiets en wat hang en sluitwerk in de schouder staat hij direct weer in de basis. Op de vleugels staan Gerard en Erik. Midden moeten Bowe en Jens het vuile werk opknappen en een beetje voorin staat Syb samen met Dennis en Joran. Uiteraard Gerrit tussen de palen. Een soort 5-2-3 / 5-3-2 opstelling..

Op een vochtig veld neemt VHK direct het initiatief. Oudehaske wordt vastgezet en er is maar 1 partij die voetbalt. Maar waar Oudehaske geen foutjes achterin maakt doet VHK dat wel. Joran kan in de 8ste minuut al profiteren van een slippertje bij VKH waar Jens goed tussen zit. Alleen op de keeper faalt de jarige job niet. In de 19de minuut kan Syb alleen op de keeper af en hij kiest dezelfde hoek als Joran en dat was weer de goede. 2-0. Nog geen fatsoenlijke aanval geweest maar wel een comfortabele voorsprong. VHK blijft ondertussen voetballen en krijgt steeds meer kansen. Gerrit doet een aantal prima reddingen op de lijn. Toch vlak voor rust wordt na een corner op de rand van het strafschopgebied de bal mooi in de kruising geschoten. Tja onverdiend is het niet. Met 2-1 toch de rust in. Wat zou de rust ons brengen?

De Tweede helft is het eenrichtingsverkeer. En jammer genoeg is die richting van het doel van Gerrit. VHK is veel sterker en Oudehaske komt niet aan voetballen toe. De 5 man achterin zijn alleen maar aan het tegenhouden en een fatsoenlijke pass naar voren komt er niet.  In een van de twee goede aanvallen van Oudehaske wordt Dennis overduidelijk aan zijn hand neergetrokken in het strafschopgebied maar de scheids ziet het niet. Of geeft voordeel want Gerard heeft daarna de kans maar die schiet hem richting Abe Lenstra stadion. De tweede aanval is een steekbal op Dennis die hem keurig over de keeper wipt. Maar ja je hebt clubgrensrechters en clubgrensrechters. Deze meneer, die in de eerste helft al opviel met zijn gewapper, schijnt tweede keeper te zijn geweest want bij elke bal richting doel stak hij zijn armen in de lucht. Supporters die op lijn zaten waren overtuigd van geen buitenspel, overbodig te vermelden dat dit wel Oudehasker supporters.  VHK bleef beter voetballen en maakte de verdiende 2-2. Stephan en Rick kwamen erin voor Syb en Joran maar konden geen potten breken. VHK kreeg steeds meer kansen en bij elke hoge bal was het bibberen langs de lijn. De scheidsrechter begon steeds warriger te fluiten wat leidde tot een aantal gele kaarten. Gerard kreeg totaal onverdiend er een met een tackle op de bal. Alleen 5 minuten later is de nog nabriessende Gerard veel te laat en krijgt dit keer een terechte gele kaart. Oudehaske moet de blessuretijd met 10en. Nog enkele hachelijke momenten waar we ook een strafschop tegen hadden kunnen krijgen overleven we en zo pakken we 1 punt. Een meer dan matige partij van onze jongens van het eerste, er kwam totaal geen voetbal in met dit 5-3-2 experiment. Achterin was het fijn om de sterk spelende Jelte weer terug te hebben. Ander lichtpuntje kan dan zijn dat voorin was van de 4 kansen er 3 raak waren, een ongekend hoog percentage alleen we hadden buiten de grens gerekend. Maar blijft staan dat dit na 96 minuten toch een gestolen puntje was.

Het andere eerste team in de mooie nieuwe tenues heeft in de uitwedstrijd  bij Read Swart met 0-4 naar huis gestuurd. De dames zijn met 6 punten uit 2 wedstrijden nog steeds ongeslagen. Volgende week spelen ze thuis om 12.30 dus kom kijken.

De het-moet-beter-verslaggever langs de lijn