Teamprestatie Oudehaske 1 levert 3 punten op

8061AG
HASSELT
tel. 038-4772303

Op een zonnige zaterdagmiddag in Hasselt, speelde Oudehaske 1 tegen Olympia’28. Dit was de eerste wedstrijd in de geschiedenis tussen beide clubs. Na een reis van ongeveer 45 minuten, waarbij een groot gedeelte binnendoor afgelegd moest worden, kwamen de mannen aan op Sportpark ’t Hoenbroeck. Olympia is net als Oudehaske vorig jaar gedegradeerd uit de 3de klasse en willen maar wat graag direct weer terug keren op dit niveau.

Na een korte bespreking kwamen de volgende 11 namen uit de hoge hoed van trainer Ype. Het doel werd verdedigd door Gerrit. Achterin en op het middenveld dezelfde namen als de week ervoor. In de voorhoede was een wijziging doorgevoerd. Joran startte op de linksbuiten in plaats van de niet geheel fitte Lennart. Naast Lennart zaten Bowe, Dani en Nour nog op de bank.

Vanaf het begin werd het duidelijk dat Olympia een ploeg was met veel loopvermogen op het middenveld. Oudehaske probeerde het in de eerste 15 minuten compact te houden. Olympia liet de bal snel rond gaan, zonder echt grote kansen te creëren. In de 20ste minuut kreeg Oudehaske en vrije trap op ongeveer 25 meter van de goal. Joran ontfermde zich over dit klusje. Waarbij hij doorgaans laat zien over een fantastische trap te beschikken, schoot hij deze bal het universum in. Als er de komende weken een melding binnenkomt vanuit het ISS, dan zien ze waarschijnlijk de bal van Joran voorbij komen. Oudehaske staat gedisciplineerd te verdedigen en uit een fout van de verdediger van Olympia komt de bal bij Dennis. Als een echte spits ziet Dennis de keeper te ver voor de goal staan. Zonder te aarzelen probeert hij deze over de keeper heen te schieten. Helaas raakt hij de bal zo slecht, dat deze over het vangnet vliegt. In de 35ste minuut krijgt Oudehaske opnieuw een vrije trap op 25 meter. Deze keer is het Sebastiaan die de klus wil klaren. Hij schiet de bal onder de muur door alleen heeft deze net niet genoeg snelheid en weet de keeper de bal nog uit de hoek te tikken. De daaropvolgende corner is een makkelijke vangbal voor de keeper. Het restant van de eerste is een schaakspel op het middenveld en zo gaan de teams rusten met een 0-0 stand op het scorebord.

Na het welkbekende bakje thee beginnen de beide teams aan de 2de helft. In tegenstelling tot de eerste helft, weet Olympia het hoge tempo niet vast te houden. Oudehaske voetbalt de 2de helft makkelijker en weet kleine kansjes te creëren. In de 60ste minuut weten de Oranjehemden op voorsprong te komen. Een voorzet van Jordy lijkt een prooi te worden voor de keeper. Echter zit de keeper er naast en is Dennis er als de kippen bij om dit buitenkansje te verzilveren. Hij is deze keer niet zelfzuchtig en ziet Joran vrij staan. Met een goede pass weet hij Joran te bereiken die de bal makkelijk binnen kan tikken. Oudehaske blijft gedisciplineerd spelen en weet eigenlijk zelf niet meer grote kansen te creëren. Bowe komt in de 70ste minuut in het veld voor Sebastiaan. De moegestreden Joran verlaat na 75 minuten het veld. Nour is zijn vervanger. Olympia probeert Oudehaske steeds verder achteruit te drukken, maar grote kansen worden er niet gecreëerd. In de 80ste minuut komen Lennart en Dani nog voor Syb en Jens. Oudehaske vecht voor elke bal en probeert er af en toe nog met een snelle counter uit te komen. Nour heeft in de 90ste minuut de kans op de 0-2. Echter schiet hij de bal recht op de keeper. In de 96ste minuut weet Olympia nog een keer gevaarlijk te worden met een lange bal die wordt over gekopt. Na dit laatste wapenfeit fluit de scheidsrechter af. Door deze teamprestatie weet Oudehaske zijn 2de overwinning bij te schrijven deze competitie.

Aanstaande zaterdag is MSC uit Meppel de tegenstander op het eigen sportpark. Deze wedstrijd begint om 14:30.