Dramatische slotminuten voor Oudehaske 1

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Het is lekker toeven op het sportpark waar de ereleden en andere belangrijke mensen een keer verwend worden. Er is zelfs een eigen skybox soort afgezet voor mannen achter een rood witte lintje. Zijn er ook al vrouwelijke ereleden? Het eerste herenteam van Oudehaske zit in een meer dan lastige periode. Het team is afgelopen tijd niet compleet geweest. Op het veld worden teveel foutjes gemaakt. Lange-KLM-ballen naar voren is dan te vaak de niet succesvolle oplossing. Deze middag hebben we met de combinatie van Creil/Bant (C/B) ook een tegenstander van formaat uit de polder. Het gaat goed in de polder als je het Oudehaskese parkeerterrein met talloze grote auto’s: Mercedes Country.

Ons team begint langzaam weer compleet te worden. Er wordt gestart met de volgende elf: Gerrit, Jelte, Wilmer, Steffan, Lennart, Hidde, Jordy, Jurjan, Dennis en Joran. Een volle bank met Gerard, Syb, Sebas, Stan en Erik erop. De wedstrijd begint op “zijn Heerenveens” en na zes minuten lag de 0-1 er al in. Nou ja 6 minute….. daarvan waren er 3 voorbij gegaan met een shirtwissel van onze keeper die in hetzelfde sfeerloze zwart bleek te spelen als de tegenstander. Een voorzet vanaf rechts met een overstapje van C/B speler bracht onze verdediging zo in verwarring dat wij ook maar een overstapje annex mispeer uit de kast haalden. Vanaf een meter of tien er kon vrij worden ingeschoten.

Creil-Bant heeft het eerste half uur het beste van het spel, het is ook niet eerlijkwant een ploeg die én uit Bant komt én uit Creil komt, is natuurlijk altijd in de meerderheid. Deze heren zijn sterker en feller in de duels. Oudehaske vindt de weg naar het doel maar niet. Eén schot op het doel de eerste helft, en daarbij alleen schoten in het doel tellen roept een kleine man met een oorbel naast me. Tel daarbij op een zenuwachtige C/B-coach die bij elke duel van onze kleine manneke’s tegen de beren uit de polder schreeuwt om een gele kaart. De scheids komt hem persoonlijk vertellen dat hij dit niet op prijs stelt. De C/B supporters denken zelfs voorspellend vermogen te hebben en schreeuwen al om een gele kaart vóór elk duel. Een vrije trap van Lennart recht in de handen van de keeper lijkt het enige wapenfeit van onze ploeg. Maar in de blessuretijd(lees shirt-wissel-tijd)  toch een laatste (of eerste?) opleving voor de rust. Dennis draait zich goed vrij en raakt nog net de buitenkant van de paal. C/B is de eerste helft veel beter maar zonder ook echt grote kansen laatste kwartier.

Na de rust komt Erik er voor Jurjan in. Gerrit voorkomt met een mooie reflex de 0-2. We zijn benieuwd wat er in de thee van de scheids heeft gezeten want  die is het even kwijt, Duwen moet… vooral met twee handen,  geen probleem, overtredingen over en weer zijn onbestraft, praten uiteraard wel, maar hij begint ook met onnodige gele kaarten te wapperen. Jordy nooit te beroerd om de scheidsrechter te helpen geeft wel een demonstratie van wel een terechte gele kaart. Na eerst overtreding op hem, laat hij zien wat een echte overtreding is, die we wel als donker geel kunnen beoordelen. Met nog een half uur te spelen komen Sebas en Syb erin voor Joran en donkergele Jordy. Ook Dennis zwijnde na een, onterechte, eerste gele kaart, met een bijna gegeven tweede gele kaart.

Er komt door de nieuwe mannen meer voetbal in de ploeg en de 1-1 is in de maak. Sebas opent op Lennart, die geeft een voorzet precies over de verdediging heen en bij de tweede paal komt Dennis invliegen en tikt knap binnen. We gaan er eens lekker voor zitten…. sorry staan.  En ….het wordt nog beter. Een corner van Lennart wordt door Wilmer tussen alle grote mannen knap binnen gekopt. 2-1! Zou het een keer? Erik wordt door Syb weggestuurd maar komt net een paar centimeters te kort.

De druk van C/B wordt groter maar Gerrit staat in het doel zijn mannetje. Met nog twee minuten te spelen lijkt ons centrum “iets van boodschappen te zijn doen”, waar ze waren weten we niet, want door het midden het ligt helemaal open en C/B kan alleen op Gerrit af en de 2-2 maken. En de gifbeker voor Oudehaske is nog niet leeg. In blessure tijd moet een bal natuurlijk tot ver over de paardenbak worden weggehengst. En juist de speler die dit prima kan, geeft alleen “een tekort Karsdorpje” op de keeper. Gerrit wordt bij de achterlijn uitgespeeld en C/B gaat met de overwinning naar huis, 2-3. Dat verdienen onze mannen niet op basis van de tweede helft.

Nog twee wedstrijden het wordt steeds spannender onderaan. Oudehaske moet eigenlijk nog 4 puntjes pakken om veilig te zijn. De laatse ronde is Oudehaske vrij dus wat doen de concurrenten dan. Laten we ons vasthouden aan het spel in de tweede helft. Daar zat weer voetbal in!