Oudehaske 1 behaalt 3 punten in de laatste uitwedstrijd van het seizoen

8309BD
TOLLEBEEK
tel. 0527-650627

Zaterdag 11 mei, de druk staat er aardig op voor ons Eerste. Nog een verliespartij betekent dat degradatie- wedstrijden meer dan in zicht komen. Tel daarbij op dat het aantal winstpartijen dit jaar op 1 vinger te tellen waren oftewel er moet een trendbreuk komen. Tollebeek staat ena laatste en zou bij winst nog een kunnen aanhaken.

Op een stroef, warm rijkelijk met zwarte korrels bedeeld veld werd even na half drie afgetrapt. Voor de tweede keer op rij miste de verslaggever het eerste doelpunt. Een lange bal van Wilmer wordt door Jens in de eerste vijf minuten keurig over de keeper getild. Dat is een lekkere start. Oudehaske gestart met Gerrit in het doel, achterin Jelte Wilmer, Steffan en Lennart. In het midden weer een plaatsje voor Hidde samen met Jordy en Jens. Voorin spelen Erik, Sebastiaan en Syb. Een stevige bank met Gerard, Stan, Jurjan, Joran en Bowe. Dennis mag van de zijlijn toekijken vanwege iets teveel gele kaartjes.

De eerste helft is voor Oudehaske. Na goed door gaan van Jens kan Sebastiaan, na een half uurtje, van dichtbij de 0-2 intikken. Een weelde die we lang niet gekend hebben. Een vloeiende combinatie Syb, Bassie, Syb zet Hidde vrij voor de keeper echter die moet nog even op zijn eerste doelpuntje wachten. Ook Erik heeft het vizier niet op scherp als hij van dichtbij kan inkoppen. Een afzwaaiende voorzet van Erik gaat maar net over het doel. Daarin tegen is Tollebeek nauwelijks gevaarlijk. Met een goed gevoel kunnen we, als supporters, de rust in met een Spa geel.

De temperatuur loopt nog iets op en pleegt een aanslag op de conditie. Tollebeek probeert met fysieker spel terug te komen in de wedstrijd. Syb wordt met twee handen in de rug buiten het veld gelanceerd en maakte van dochtbij.  kennis met het ABC hekwerk. Een onvrijwillige ABC tattoo boven zijn neus en een bezoekje aan de dokterswacht zijn het gevolg. Aangezien romp en hoofd niet meer dan een meter gescheiden waren zag de scheidsrechter er geen overtreding in. Dat is de opmaat voor ruwer spel met- zonder-geen overtredingen. Wilmer wordt wat zenuwachtig van Erik zijn rek en strek oefeningen en schreeuwt naar de kant voor een nog overbodige wissel. Bij, de bijna afgetrainde, Sebas gaat lampje uit, dus een drie dubbel wissel. De hele voorhoede wordt vervangen door Joran, Jurjan en Gerard. Het vervolg van de wedstrijd wordt erg rommelig en zakt steeds verder weg. Het warme weer eist zijn tol en iedereen loopt op zijn tandvlees. De scheidsrechter past zich gelukkig naadloos aan aan het nivo van de wedstrijd.

De vermoeidheid geeft kansen voor beide doelen. Oudehaske staat de laatste tien minuten het meeste onder druk. Aan de andere kant lijkt Joran nog met de doos om zijn schoenen te spelen. Bowe en Stan komen als laatste versterking om de overwinning over de streep te trekken. Na 97 minuten fluit de scheidsrechter af. De overwinning wordt met de nodige high fifes gevierd, we hebben het nog steeds in eigen hand.

Volgende week Super Saterday met de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Ens. Een directe concurrent die twee punten onder ons staat maar ook een wedstrijd minder gespeeld heeft. Oudehaske staat nu zevende maar is zeker niet veilig omdat de concurrentie (tmt nr 11) binnen twee punten staat allemaal een wedstrijd minder heeft gespeeld. En die wordt gespeeld, juist ja, als Oudehaske al klaar is. Oftewel volgende week veel publiek naar het Sportpark. Steun  langs de lijn voor een overwinning is nodig. Na afloop gezellig stukje muziek met een drankje