Oudehaske 1 laat dure punten achter in de polder bij Creil-Bant

8312AM
CREIL
tel. 0527-274651

Vandaag was het sportpark van Creil (en niet Bant) de Arena voor onze heren. De combinatie Creil/Bant staat 1 plaatsje onder Oudehaske en samen doen we mee voor de aansluiting naar de top . Ype toverde de volgende opstelling in het veld. Gerrit in het doel. Gerard, Steffan, Wilmer, Erik. In het midden Bas, Bowe, Jens en voorin Rik, Dennis en Joran. Wat opvalt is de steeds sterker wordende bank dus Ype heeft steeds meer te kiezen. Een luxe voor de trainer als Jelte, Syb, Stephan, Stan en Jurjan op d bank zitten.

Uiteraard waren weer een trouwe club supporters van Oudehaske aanwezig die in de eerste helft vooral Creil zagen aanvallen. Nou ja vooral zeg maar rustig “alleen zagen aanvallen”. Alsof Oudehaske nog op het veld in Bant stond leek het wel. Creil kreeg de mooiste kansen echter of ze gingen naast of Gerrit stond hinderlijk in de weg. En daar is hij gelukkig ook voor met een paar katachtige reddingen. Ons oranje had vooral veel moeite om naar ons oranje te spelen. Net dat je denk de oude voetbal gaat op “zij de kansen, wij het doelpunt” scoorde Creil in de 35ste minuut. Een mooie pass door het midden kan niet onderschept worden door Steffan en een vrije doortocht is het gevolg. Tot nu toe geen schot nog op het doel door Oudehaske. Net als je gaat denken aan de koffie, breekt Rick uit over rechts, een uitstekende voorzet en mooi  ingekopt door Dennis. Als je bedenkt wat voor “lichtmasten van spelers” in de verdediging van Creil staan een puike goal van Dennis. Eén aanval , één goal dat is wat je noemt rendement.

In de rust twee wissels, Rick licht geblesseerd en Sebas eraf voor Lennart en  Syb die vorige week verstek moest laten gaan.

De start van de tweede helft gaf direct een ander beeld. Syb komt een aantal keren goed door, alleen de steekpass wil net niet goed vallen. We kunnen genieten van fris aanvalsspel van Oudehaske. Echter na een kwartiertje zakt het frisse spel weg en komen we er steeds minder door. Creil is, met al die lange mannen, vooral gevaarlijk met corners maar veel echte kansen komen er niet. Een mooie mogelijkheid, een kopbal van dichtbij, gaat gelukkig over het Oudehaske doel. De wedstrijd kabbelt naar het einde.  Jurjan maakt nu zijn 5 minuten wisselbeurt zonder kaarten vol, gelukkig voor de statistieken kreeg Jens er wel eentje voor praten en was ook Steffan al eerder op de bon gegaan. Het thuispubliek wilde ook wel een tweede kaart, nu gaan ze  daar gelukkig niet over, maar de wissel met Jelte was verstandig.

En dan in de blessure tijd de anticlimax: een totaal onnodig doelpunt. Ik zal hem niet beschrijven maar er was veel ongeloof langs de lijn. Wat onnodig en wat een domper. Op basis van de tweede helft was een punt zeker verdiend. De slechte eerste helft vergeten we dan maar even.  Maar de conclusie is duidelijk, we laten dure punten achter in de polder.

De teleurgestelde verslaggever