Oudehaske 1 wint van Sleat, maar iedereen vraag zich af: wat gebeurd er in de rust?

Oudehaske 1

Sleat 1

4e klasse A

23 september 2023 14:30

L. Wakker

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

De vrijdagavond stond in het teken van een stiekeme scoutingstrip bij onze 35+ tijdens de avondwedstrijden bij VV Heerenveen. We kunnen kort zijn: de neergaande (conditionele) lijn tijdens de wedstrijden werd aan de bar ruimschoots weer omgebogen. Met die conditie zit het wel goed. Echter directe versterkingen voor het andere eerste konden wij niet vinden. Coach Hans H kan gerust slapen.

Zaterdagmiddag om 14.30 werd er op ons Sportpark afgetrapt voor de eerste wedstrijd in de vierde klasse en wel tegen Sleat. Al tijdens de aankomst viel de mond van oer Heerenveen supporter Wilfred open van het hang en sluitwerk van de scheids en was een fatsoenlijk gesprek niet meer mogelijk.

De opstelling is al voor de eerste competitiewedstrijd bijna vertrouwd en gelijk aan de startopstelling van vorige week. Gerrit verdedigt het doel. Achterin Gerard, Steffan, Wilmer en Erik. Het middenveld is het domein van Jordy, Jens en Sebastiaan. Voorin moeten Syb, Dennis en Lennart voor de doelpunten zorgen. De bank bestaat vandaag uit Bowe, Rick, Joran en Dani). Jurjan kijkt een beetje zuur, zijn mis-maar-toch-raak-trap van vorige week kost hem 3 wedstrijden.

Oudehaske gaat lekker van start maar de eerste kansjes worden gemist.  En daar gaan we nog even mee door en als je de kansen blijft missen gaat de oude voetbalwet weer op. Na een minuut of 25 wordt de eerste beste aanval van een meter of 16 in de hoek buiten bereik van Gerrit geschoten.  Het leerpunt van vorige week direct terugslaan werd ook nu opgepakt. Oudehaske binnen twee minuten het antwoord. De nog stroef draaiende Dennis krijgt de bal in het strafschopgebied, schermt hem goed af met zijn lichaam en maakt een onverwachte pirouette. Aan het eind van de pirouette volgt ook nog een geplaatst schot. 1-1.  Oudehaske komt beter in het spel en Syb kan, een mooie uitgespeelde aanval via de zijkant, voor de goal mooi afronden. De keeper van Sleat is echter niet van tegendoelpunten gediend (best een goede eigenschap voor een keeper) maar zet dat om in een de bal vanaf een meter of 5 tegen het achterhoofd van Dennis aan te schieten.  Een opstootje is het gevolg. Oudehaske blijft goed voetballen maar jammer genoeg worden de mooiste kansen gemist.

Rust 2-1. Het zonnetje is lekker maar toch een beetje ontevreden van de gemiste kansen gaan we aan de thee of iets sterkers.

Nu hebben we dit jaar een nieuwe trainer maar het is een groot mysterie wat hij tijdens de rust zegt en of doet. Onherkenbaar komt onze ploeg de tweede helft de kleedkamer uit. Al het goed van de eerste helft lijkt in het doucheputje te zijn blijven liggen. Wat doet Bert in de thee? Wat zijn de opdrachten \? Er is al een diepte interview aangevraagd om achter dit mysterie te komen echter de perschefs van Oudehaske durven het nog niet aan. Het frivole spel van voor de rust wordt omgezet in alle ballen inleveren bij een wit/zwarte (Sleat)shirtje. Gefluisterd wordt dat het wel eens aan de conditie van een paar kan liggen. Er wordt meegegaan in het duw en trekwerk van de tegenstander die vaak een kop groter zijn. Ook de scheidsrechter weet zich moeiteloos aan het nivo aan te passen.  Praten is geel en tackles van achteren wordt met de mantel der liefde bedekt. Daarnaast waardeert hij de hulp van overige spelers, maar ook op aanwijzingen van het publiek maakt hij zijn beslissingen. Toch is dit geen enkel excuses voor het belabberde spel van ons eerste, hij doet namelijk beide kanten op. Twee belangrijke spelers komen gelukkig terug van blessures ,Joran en Rick, maar ook zij nemen binnen enkele minuten het magere teamnivo aan. En dan sta je langs de kant gewoon naar een vervelende wedstrijd te kijken. Dani en Bowe komen er ook nog in. De laatste minuten wordt het nog billen knijpen met enkele ballen hoog voor de pot en ballen die maar net voor langs gaan.

Oudehaske is de gelukkigste en trekt de eerste overwinning over de streep. En de oude voetbalwet is ook het resultaat telt!

De wat-gebeurd-er-in-de-rust verslaggever