Oudehaske pakt in de ultieme slotfase een punt tegen de koploper

Oudehaske 1

vv Steenwijk 1

4e klasse A

25 november 2023 14:30

N Boorsma

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Zaterdag 25 november, de Sint en de Pieten zijn weer in Oudehaske en de plaatselijke trots van de vv Oudehaske speelt thuis tegen koploper Steenwijk.

Uw trouwe verslaggever is vandaag afwezig (privé- perikelen) zodat de Prietpraatpiet is gevraagd dit verslag te maken, wat hij natuurlijk dan doet.

De opstelling is vergeleken met de SVN- wedstrijd op één plek gewijzigd, daar Syb om de zelfde reden als de hiervoor genoemde verslaggever ook afwezig is. Daarom Sebas weer in de basis op zijn vertrouwde stekkie als spelbepalende middenvelder. Gerrit dus op goal, Gerard, Wilmer, Steffan en Eric achterop, Sebas, Bowe en Jens vormen het middenrif en Rick, Dennis en Joram voorop. De bank werd warm gehouden door Lennart, Jelte, Jaap, Stan en Jurjan. De weersomstandigheden zijn vergeleken bij vorige week stukken beter, af en toe een waterig zonnetje af en toe een licht buitje maar prima voetbalweer. Nadat onze pupil van de week middels twee panna’s zijn goal had gescoord, werd er afgetrapt onder de prima leiding van scheidsrechter Boorsma uit Assen.

In de beginfase een gelijk opgaande strijd waarbij beide partijen wel af en toe dreigend waren maar wat alleen resulteerde in wat hoekschoppen en afstandsschoten. Na een kleine 20 minuten kreeg Steenwijk echter meer grip op het spel, vooral doordat Sebas minder ruimte kreeg en daardoor de opbouw bij Oudehaske werd bemoeilijkt. De lange bal werd daardoor weer meer gebruikt echter voorop kregen onze boys niet de kans om de bal lang in bezit te houden. Steenwijk werd daardoor de bovenliggende partij. Maar tot echt grote kansen kwam het niet echt. Gerrit pakte nog een afstandsschot en bij een corner nog een kritieke situatie maar dat was het dan ook. Het beste wapenfeit van de Hoskerboys was een door zichzelf “uitgelokte” vrije trap op een meter of 18 van Rick, die hij zelf middels een schuiver fraai richting de hoek knalde maar de Steenwijker goalie bracht redding.

De 2e helft, met Lennart voor de licht geblesseerde Rick, lang hetzelfde spelbeeld, Oudehaske zakte in, Steenwijk had het betere van het spel en zij waren nu ook succesvol qua kansenbereiding én afronding. In de 63e en de 73e minuut scoorde Steenwijk de 0 -1 en de 0 – 2, waarna in de 78e minuut bijna de 0 – 3 tegen het netje vloog echter de paal bracht redding. Intussen was Erik al vervangen door Jelte, en coach Ype ging proberen door aanvallend te wisselen nog een resultaat te bereiken. Wilmer moest daardoor het veld verlaten en Jaap kwam als extra aanvaller links voorin. En dit had resultaat! In de 86e minuut wist Jens nl. een voorzet van Lennart met een subtiele voetbeweging achter de Steenwijkgoalie te laten ploffen. 1 – 2. De scheidsrechter liet gelukkig alle wissel- en blessuretijd keurig uitspelen, en in de 93e minuut bij vrijwel de laatste Hosker aanval kreeg Joram op rechts een vrije bal en slingerde de bal voor de Steenwijker goal. Sebas, met de tong op zijn roze schoenen, sloop achter de melee van spelers bij de eerste paal naar de 2e en juist daar had Joram hem blijkbaar verwacht want de bal kwam puntgaaf bij de 2e paal op de rechter van Sebas die de 2 – 2 binnentikte in de korte hoek. Ondanks buitenspelprotesten van de vlaggenist van Steenwijk en vooral van de coach van Steenwijk (die overigens hier een sport van maakte want hij “mekkerde” de gehele wedstrijd op de scheids, wat hem ook nog een gele prent opleverde) stond de arbiter juist bij deze vrije trap op één lijn en beoordeelde de situatie op de juiste wijze.

Niet lang hierna werd deze wedstrijd afgefloten en kon er toch nog een gelukkig verkregen puntje worden toegevoegd aan de ranglijst. Vol verwachting klopt ons hart wat ons volgende week brengt bij de uitwedstrijd tegen Creil/Bant, Aanvang: 14.30 uur .

De Prietpraatpiet.