Oudehaske verkoopt zijn huid duur, maar komt net te kort

VHK 1

Oudehaske 1

16 maart 2024 14:30

W.L. Stoetman

Sportpark Monnikenmolen
Van Ommenstraat 2 A
8326CR
SINT JANSKLOOSTER
tel. 0527-246716

Na de broodnodige overwinning op Nagele, werd er met weer wat meer vertrouwen afgereisd naar Sint Jansklooster, om aldaar aan te treden tegen de nummer twee V.H.K. Wilmer was na de nodige praatkaartjes geschorst.  Zijn plaats werd ingenomen door Jelte. Hierdoor kon er iets verder van de goal worden verdedigd. Vanaf het begin was het duidelijk, dat V.H.K. niet voor niets al 10 wedstrijden ongeslagen is. De Hoskers werden naar achter gedwongen, maar kwamen vooralsnog niet in de problemen. In de 26e minuut werd zelfs de leiding genomen. Jens werd diep gestuurd door Stan, en bleef zeer koelbloedig . Vlak hier na schoot Dennis op de lat. En wie weet hoe de wedstrijd was verlopen, als......... Hierna werd de druk op het Hosker doel zwaar opgevoerd, en was het Stan die een ongelukkige overtreding maakte binnen het zestien meter gebied.  De terrecht gegeven strafschop was ook penalty killer Gerrit te veel.

Het was aan diezelfde Gerrit te danken, dat de rust met een gelijke stand werd bereikt. Met een fenomenale snoekduik, wist hij een zeker doelpunt te voorkomen. De Hoskers hadden zelf met een voorsprong kunnen gaan rusten. Een bal van Dennis werd ternauwernood van de lijn gehaald. De tweede helft een zelfde spelbeeld, al werd V.H.K. wel minder gevaarlijk en zorgvuldig. Echter namen ze we vrij snel de leiding via een prima doelpunt.  Hierna werd de wedstrijd rommelig waarbij Oudehaske nog één goede kans kreeg om de stand gelijk te trekken.  Een voorzet van Sebastiaan,  Kon net niet door Joram worden binnen gewerkt. Omdat V.H.K. niet de alles beslissende goal maakte bleef het tot het laatste fluitsignaal spannend. Volgens V.H.K. de slechtste wedstrijd van het seizoen,  maar zou dit ook de verdienste van Oudehaske geweest kunnen zijn?

Aanstaande zaterdag nieuwe ronde, nieuwe kansen. 1430 Thuis tegen Steenwijker Boys.