Puntendroogte ten einde voor Oudehaske 1

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

In de voorbeschouwing in de LC bleek dat LC- verslaggever Simon Smink een vroegere teammaat van onze trainer Ype Haytema te zijn geweest. Hij bleek met zijn voorspelling (2 – 1 winst en scorende Dennis Speelman) over een redelijk goede gave te bezitten. Alleen de einduitslag was anders dan voorspeld maar na 4 wedstrijden op rij met verliespartijen was het eindelijk weer de beurt aan Oudehaske om de 3 punten op ons eigen sportpark te behouden.

Hoewel zowel Oudehaske als Nagele niet de pannen van het dak speelden was het resultaat dit keer het meest gunstig voor Oudehaske, alhoewel dat in de beginfase zeker niet die kant op leek te gaan. Oudehaske speelde zonder Syb met de navolgende basiself: Goalie Gerrit, achter: Jelte, Wilmer Steffan en Erik, midden: Sebas, Bowe, Stan en Jens en voorop Dennis en Joram. Voortbordurend op de zeker niet onverdienstelijke 1e helft tegen MSC werd dus weer voor een 4-4-2 formatie gekozen.

In de beginfase waren er over en weer wat kleine mogelijkheden maar meer ook niet. Tot aan minuut 22 toen een Nagele- speler over de knie ging bij Bowe, wat een terechte strafschop en dus ook de 0 – 1 voor Nagele opleverde. Deze tegenvaller had niet het resultaat dat Oudehaske feller en meer op de aanval ging spelen. Het bleef wat mat en de rust werd dan ook met een achterstand bereikt. In die rust is onze pupil van de week toch wel geschrokken, want onze trainer is even te keer gegaan. En begrijpelijk, want hij wilde niet afgaan bij zijn vroegere teammaat Smink. Ook werden er twee wissels doorgevoerd. Jelte werd vervangen door Lennart, die goede aanvallende impulsen bracht, en Jurjan verving Sebas. Vooral dankzij Jurjan werden meer duels gewonnen op het middenveld en kwam er meer “vuur” in het spel. Dat resulteerde ook in een veldoverwicht en na een minuut of 10 werd de negatieve stand omgedraaid in een positieve versie. Eerst was het Joram die al zijn frustratie legde in een schot van dik 25 meter en daarbij ook de keeper verraste (1-1) en nog geen minuut later werd Dennis met een mooie pass van Stan weggestoken en met al zijn scorend vermogen miste hij alleen voor de Nagele- goalie niet. (2-1) Nagele ging hierna ook met meer aanvallende aspiraties spelen wat resulteerde in enkele mooie kansen, maar vandaag was Gerrit onze reddende engel, want met enkele fraaie reddingen wist hij Nagele van scoren af te houden.

In minuut 78 was het duo Joram/Dennis weer aan de beurt: Joram kwam goed door over links en wist met een goede voorzet Dennis te bereiken, die zijn punt van de schoen net voor de graaiende handschoenen van de Nagele- keeper tegen de bal zette. De 3 – 1 was een feit. Rick kwam Joram hierna vervangen en hij had ook nog de 4 – 1 op zijn schoen maar hij miste jammer genoeg. Daardoor kon Nagele toch nog de spanning terugbrengen door rond de 90e minuut de 3 – 2 te laten aantekenen en ver in blessuretijd moest Gerrit nog al zijn klasse een keer ten toon spreiden om de gelijke stand te voorkomen met een prima reflex op de doellijn. Even daarna floot de uitstekend leidende scheidsrechter Westra voor het einde en bleven de punten in Oudehaske.

Komende zaterdag gaan we ook proberen wat punten mee te nemen vanuit sint Jansklooster bij de uitwedstrijd tegen VHK. Aanvang: 14.30 .