Oudehaske 1 neemt 3 punten mee uit een kletsnat Nijeveen

7948NZ
NIJEVEEN
tel. 0522-491360

Het is fijn langs de lijn, maar daar dachten de supporters zaterdagmiddag soms wel eens anders over. Plaats van het waterballet was Nijeveen waar ons eerste tegen SVN’69 zijn goede plaats op de ranglijst moet verdedigen.

Toch hadden veel Oudehaske supporters de regen getrotseerd om een wedstrijdje vrij paraplu worstelen langs de lijn te beginnen. Coach Ype had iets in de opstelling, met een steeds sterker wordende bank, gewijzigd.  Gerard stond in de basis ten koste van Jelte. Voorin was Dennis weer terug ten koste van Bassie. Syb schuift een linie terug. Tja en het veld, er stond gras op het veld, maar het karrespoor ontbrak nog net. Dit wordt een zware wedstrijd.

Oudehaske begint in de striemende regen overtuigend. Goed doorgaan van Gerard, met een klein overtredinkje, zorgt dat Dennis voor de goal vrij in kan schieten.  De eerste generale gaat nog vrij ver over. Echter na tien minuten krijgt Dennis de bal van Jens, een meter of 30 voor de goal, ziet de keeper te ver voor het doel staan en twijfelt geen moment en schiet hem fantastisch erover heen.

De scheidsrechter laat deze middag veel toe wat wel wat verwarring oplevert voor beide teams. Hij vergat zijn grensrechters wel een paar keer. Ook het karakteristieke potlootje in de sok om de administratie op te houden, doet het publiek verbazen.  De tweede keer, naast het doelpunt, is een gele kaart voor Gerrit die de bal probeert goed te leggen, wat al na een minuut of 20 als tijdrekken wordt beoordeeld. Oudehaske verliest de grip steeds meer op de wedstrijd en SVN komt een aantal keren gevaarlijk door. Aan de andere kant een steekbal van Syb, Joran voor de keeper maar die gaat net voorlangs. Maar met 0-1 wordt de kleedkamer op gezocht. De toeschouwers kunnen even opdrogen van regen en de snijdende kou.

De tweede helft gaat Oudehaske direct weer goed van de start. Coach Ype heeft het lek van de “thee-depressie”  na de rust boven. Sebas is inmiddels ingevallen voor de licht geblesseerde Rick. Dennis geeft in de 46ste minuut vanaf de linkerkant middenlijn een pass op Syb, die de bal met veel gevoel met het puntje van zijn schoen verlengt, en Joran maakt alleen voor de keeper geen fout 0-2. Het zachtjes regen wisselt af met een striemende regen in de rug. Paraplu’s worden op hun kracht getoetst.  Minder fijn langs de lijn maar de stand vergoedt veel. Het zware veld eist steeds meer zijn tol. Gerard, compleet leeg gespeeld,  moet er als tweede af en Jelte is zijn vervanger. De van een blessure teruggekomen Lennart komt voor Joran.  Het officiële debuut voor Pieter Westra die Bowe komt afwisselen. Ook Erik heeft kramp en ook het debuut van Lars de Jong. Een misser, in de verdediging, er werd naast de bal gekopt, wat meestal de bal niet van richting verandert, zorgde dat een SVN speler alleen voor de keeper kwam en  de aansluitingstreffer is een feit; 1-2. SVN zet nog een keer aan en het worden een pittige 10 minuut voor onze moegestreden mannen. Lars kan zijn debuut extra mooi maken, maar hij schiet net naast het lege doel.  Er volgen nog een paar scrimages voor het doel van Oudehaske waar de bal soms ternauwernood kan worden weggewerkt. Het wordt zwaarder en zwaarder en ook de SVN spelers vallen met bosjes om met kramp en worden zelfs van het veld gedragen eigenlijk was het meer gegooid. De rechtsvoor van SVN doet de laatste 5 minuten de “Ministry of silly walks”” van Monthy Phyton na, omdat er niet meer gewisseld kan worden. Oudehaske zoekt de cornervlag op om wat tijd te pakken en gelukkig wordt er na 6 minuten afgefloten. De 3 waterige punten kunnen mee naar Oudehaske. Doorweekt, maar toch het is fijn langs de lijn, kunnen de supporters verzopen naar huis.

De bijna verzopen verslaggever