JO19-1 behaald winst op de Jirnsumse savanne

9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Op een bloedhete zaterdag 9 september verzamelen de spelers van de onder 19 zich één voor één op het terrein van de voetbalclub. Er zal eerst een tactische bespreking plaatsvinden en dan kunnen de jongens zich richting Jirnsum manoeuvreren. Sebas zegt het één en het ander tijdens deze bespreking en de jongens luisteren goed. Hierna gaan ze samen met de leiders Thorsten en Erik, en samen met Gerrit naar Jirnsum.

Aangekomen klapt de bloedhete al binnen zonder überhaupt op het veld te hebben gestaan. Gerrit roept nog wat voordat de jongens de warming up gaan doen, Lars heeft wat pijn aan zijn hamstring maar besluit toch door te zetten. Eenmaal aangekomen bij de start van het veld roepen de jongens nog wat motiverende teksten en de wedstrijd kan beginnen.

De onder 19 begint scherp en krijgt meteen al wat kansen, maar komt ook vrij gauw tot de conclusie dat het veld droger is dan het wijntje van de avond ervoor. De kansen gaan er maar niet in totdat Mats bij een corner de afvallende bal zo in de lange hoek streept. Tor des Jahrhunderts, aldus Mats zelf. Hoewel dit een opluchting is vliegt de bal enkele minuten later toch in de andere goal. De jongens herpakken zich toch snel en de 1-2 vliegt er zo in via een mooie goal van Yvar. De 1-3 wordt voor rust nog gescoord door onze aanvoerder Pieter. Met een mooie ruststand gaan de jongens naar de kleedkamers.

In de kleedkamer komt Lars met de mededeling dat hij last van zijn hamstring heeft, tot verbazing van de rest van het team dit was namelijk niet af te zien aan zijn spel. Onze “Medikus” Thorsten is dan niet de moeilijkste om Lars te voorzien van een mooie hamstring massage die hem ervan voorziet de wedstrijd uit te spelen.  Opgelucht na de rust met wat ingebrachte wissels begint de onder 19 weer vrolijk aan de tweede helft. Het voetbal gaat met ups en downs maar is over het algemeen leuk om te zien. Wel wordt er als snel door de tegenstander gescoord waardoor de stand tot 2-3 komt. Jirnsum ruikt bloed en wil Oudehaske nu grijpen. De jongens van de haske gaan rustig om met deze druk en binnen de kortste keren scoort pieter de 2-4, nour scoort daarna de 2-5. En als afsluiter scoort thijmen de 2-6 na een mooie steekpass van Lars. de scheidsrechter fluit af en de jongens kunnen vrolijk douchen.

Sommige jongens mogen nog meedoen met de senioren, zo maakt Dani zijn debuut bij het eerste nadat Pieter en Lars hem dat de week ervoor voordeden. Pieter en Mats mogen een uitwedstrijd spelen met het tweede. Al met al dus weer een geslaagde zaterdag. Zo is de Jo19-1 weer een stap dichterbij doorbekeren.

Afbeelding10_1.jpg