Oudehaske JO19-1 sleept een punt uit het vuur tegen Balk

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Na ruim 2 weken is het weer zover, de jongens van de JO-19 mogen weer. Vandaag staat Balk tegenover ons. De opstelling als volgt: op doel hebben we Daan, in de verdediging Teije, Dani, Henri en Stijn, op het middenveld Mats, Lars, Julian en in de aanval Thijmen, Yvar en Nour. Op de bank hebben we versterking van de JO-17, Jurjen, Egbert en Lammert. Pieter is afwezig vanwege een open dag in Eindhoven, Ruben en Jelte geblesseerd maar ze staan langs de zijlijn hun team aan te moedigen.

De wedstrijd begint en na nog geen 5 minuten valt het eerste goal, de spits van Balk weet een pass te onderscheppen en weet de bal van een behoorlijke afstand over de keeper heen te schieten. De rest van de eerste helft gebeurt er niet veel, beide kanten creëren kansen maar er wordt geen enkele afgemaakt. In de kleedkamer tijdens de rust wordt er hevig besproken hoe we verder gaan, uiteindelijk wordt er voorin onderling gewisseld.

De 2e helft start, wederom nog niet veel actie. Maar op een gegeven moment scoort Balk de 0-2 en zakt de moed wat verder. Met nog 15 minuten op de klok ziet Balk het goed voor zich, maar dat verandert. Lars weet de 1-2 te scoren en ze zien het positief in. Een aanval wordt gecreëerd door Oudehaske die uitmondt tot een vrije trap, Yvar neemt hem. Hij schiet de bal rechtsonder maar hij zit niet, de bal blijft in het 16 meter gebied, Dani weet de bal voor zijn voeten te krijgen en scoort de 2-2.

De wedstrijd eindigde kort hierna ook, de jongens hebben zich goed herpakt en gaan volgende week tegen Stavoren er weer vol op.