Oudehaske verliest van Nijland door slippertje

vv Nijland 1

Oudehaske 1

3e klasse A

31 maart 2018 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest Oudehaske aantreden in en tegen Nijland. Bij de start opstelling misten 3 spelers t.o.v. vorige week. Souffian was geschorst, Sebastiaan zat op de bank was niet fit genoeg vanwege een week van Griep. Jordy opnieuw geblesseerd aan zijn knie en lijkt dit seizoen niet meer in actie te komen, erg sneu voor hem.

Oudehaske begon goed aan de wedstrijd, liet zich niet al teveel uit de tent lokken door Nijland en was beducht voor de counter kracht van Nijland. Toch was het Nijland die de beste kansen kreeg, Nico Bonnema was na 7 minuten dicht bij de openingstreffer maar Hendrik redde prima op zijn  schot. Oudehaske speelde niet slecht maar tot echte kansen kwam het niet. Nijland daarin tegen kreeg na 25 minuten een grote kans, Nico Bonnema verscheen alleen voor Hendrik maar zijn schot werd prima door Hendrik over de lat getikt. Oudehaske kreeg zijn 1e kans na ruim een half uur spelen. Robbert bracht de bal prima voor maar Joram tikte de bal net over de lat. Oudehaske meldde zich hierna vaker voor het doel van Nijland en na een voorzet van Rick kopte Joram opnieuw net over de lat. Zo werd er gerust met een 0-0 tussenstand.

Na de rust kwam Nijland binnen 2 minuten op 1-0 . Op een diepe bal van Nijland kwam Hendrik in 1e instantie uit het doel maar twijfelde en ging weer terug. Hierdoor kon Nico Bonnema alleen doorgaan en schoot in de korte hoek op het doel. Hendrik had deze in 1e instantie ook maar de bal glipte door zijn benen in het doel. Oudehaske ging hierna op zoek naar de gelijkmaker en Robbert had deze ook op zijn schoen maar schoot jammerlijk net naast. In de 65e minuut kwam Sebastiaan in het veld voor Gijsbert en zocht Oudehaske steeds meer de aanval. De druk van Oudehaske werd steeds groter en Nijland moest steeds verder achteruit en kwam er ook niet meer uit. Ondanks het overwicht en de druk op het doel van Nijland kon Oudehaske geen echte kansen creëren net als vorige week overigens tegen Heerenveense Boys. Op dit moment zijn er teveel spelers met name in de aanval die het even niet hebben en dit breekt Oudehaske op dit moment op. De slotfase was spannend en Oudehaske kreeg op het einde nog een 5 tal corners en was nog dicht bij de gelijkmaker. Er was nog een handsbal situatie maar de scheidsrechter stond verkeerd en kon dit niet zien en werd de bal na een scrimmage nog van de lijn gehaald. Toen de goed leidende scheidsrechter Berends voor het einde floot was Nijland opgelucht en bleef Oudehaske achter met een kater. Er had meer ingezeten deze middag en een gelijkspel had ook de verhoudingen juist weer gegeven maar  door een slippertje ging de winst naar Nijland. Zuur voor Hendrik die verder een prima wedstrijd keepte.

Doordat van de top 5 alleen De Walde won is deze ploeg nu ook kampioenskandidaat nummer 1 en kunnen ze zich niet langer meer verschuilen.

Volgende week speelt Oudehaske thuis tegen runner up SDS die met een sterke serie bezig is en kan Oudehaske opnieuw weer vol aan de bak. Voor Oudehaske lijkt door de nederlaag en matige serie van de  afgelopen weken de titel nu wel uit het zicht en kan nu verder vrijuit spelen, laten we hopen dat een aantal spelers daardoor weer hun vorm hervinden met het oog op de nacompetitie.