Oudehaske JO17-1 goed van start in de eerste klasse!

Oudehaske JO17-1

ST VVT/Noordbergum JO17-1

4 februari 2023 12:30

D. Spijksma

Sportpark P. Bultsma
Jousterweg 140 A
8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Omdat we voor de winterstop zo goed hadden gevoetbald en tweede waren geworden in de tweede klasse, met dik het meeste doelsaldo, zijn we naar de eerste klasse gegaan.

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver dat we onze eerste wedstrijd hadden. Helaas konden Ruben, Henri en Jelte niet mee doen omdat ze ziek waren. Gelukkig wilden Egbert en Lammert na hun wedstrijd nog bij ons op de bank zodat we toch nog 3wissels hadden. Onze trainer moest zelf met het eerste elftal mee en kon er dus niet bij zijn. Wel kon hij ons voor de wedstrijd een hele goede tactische bespreking geven hoe we moesten gaan voetballen.

We starten de eerste helft meteen erg sterk met verzorgd, goed voetbal. We bouwden van achter via middenveld goed op. Dit resulteerde in goede kansen. We kregen een vrije trap op het middenveld. Pieter speelde de bal op Yvar die Lars voor de goal zag inlopen. Hij gaf de bal op Lars die onze eerste goal maakte. We bleven mooi voetballen. Achterin stond het goed. Op het middenveld werd met rust de bal naar onze voorhoede gespeeld, die voor veel gevaar zorgden.

Korte vrije trap van Julian naar rechterkant op Christiaan. Die na een goede actie de bal hoog voor de goal schoot. Lars kopte deze goed binnen. Met een 2-0 voorsprong gingen we de rust in. Onze coach Erik was tevreden. Hij zei dat we het prima deden.

De tweede helft gingen we weer goed van start. Alleen na ongeveer 15 min werd het wat onrustiger omdat de tegenstander ook fysieker ging voetballen. Er werden overtredingen gemaakt en gepraat wat de scheidsrechter niet goed vond en beide teams waarschuwde.

We kregen nog veel goede kansen die er wel in konden. Gelukkig dat we al voor stonden en de tegenstander niet echt kansen creëerden.

In het laatste kwartier maakte Lars dan toch de 3-0. Een afstandsschot in de verre hoek.

Egbert en Lammert mochten nog even invallen. Goed gedaan, bedankt voor uithelpen.

Wat hebben we met z’n allen een goede wedstrijd gespeeld!

Op naar volgende week.

Groetjes van Lars.