Oudehaske 1 krijgt deksel op de neus door eigen slordigheid

8621BT
HEEG
tel. 0515-443403

Grijs, grauw, nat en koud. Een korte omschrijving van de omstandigheden waar de spelers en staff van Oudehaske 1 mee te maken kregen op de zaterdagmiddag in Heeg, waar gelijkluidende ook de tegenstander was. Waar vorige week nog met 3-1 werd gewonnen van Oeverzwaluwen uit Koudum, zal Oudehaske alles op alles moeten zetten om het stugge team van v.v. Heeg te verslaan en lijkt een overwinning een hele kluif. Voor de statistieken: de laatste overwinning van Oudehaske in én tegen Heeg dateert uit het seizoen 16/17. De oranjehemden beginnen aan de wedstrijd met enkele wijzigingen ten opzicht van de week ervoor: Op doel onze eigen Gerrit Berger. Daarvoor (v.l.n.r.) Stan, Steffan, Sebas en Jelte. Op het middenveld zijn het Bowe, Erwin en Syb die de duels uit zullen vechten. Met een linie daarvoor in de aanval Joran, Dennis en Jens die het doel van de keeper van Heeg zullen moeten bestoken. Dit betekent ook dat Wilmer, Stephan en Gerard op de bank plaats zullen nemen.

Iets later dan gepland, blaast scheidsrechter Vonk op zijn fluit waarna de wedstrijd start en Oudehaske direct controle neemt over het spel. Die controle leidt al na 1 minuut een grote kans in. Bowe stuurt Jens weg met een bekeken balletje richting de rand van het zestienmetergebied, waardoor de doelverdediger uit moet komen en Jens daarbij weldegelijk raakt. Jens gaat binnen het strafschopgebied naar de grond, maar de scheidsrechter (met de fluit al in zijn mond) wil van niks weten. Ook de grensrechter van Heeg aan die kant houdt zich slim stil, waardoor Oudehaske een penalty wordt ontnomen. Het overwicht van Oudehaske houdt aan en resulteert in enkele mogelijkheden. Dennis weet zich vrij te spelen en het aanvalstrio komt hierbij 3 tegen 1 te staan tegenover de doelman van Heeg. Joran ontvangt de bal van Dennis links van het doel maar weet hierbij niet het net te vinden en de score blijft gelijk. De druk en overwicht houdt zowat de hele eerste helft stand en er lijkt geen vuiltje aan de lucht voor de mannen in het oranje.

Na de rust veranderde het spelbeeld echter volledig. Oudehaske verliest de grip op de thuisploeg en voetbalt steeds moeizamer onder de druk uit. In de 57e minuut weet Heeg een vrije trap te versieren, die hard en laag wordt voorgegeven. De bal belandt bij een tegenstander die hem heel subtiel, achter het standbeen langs, achter Gerrit weet te krijgen. Een groot contrast ten opzichte van de eerste helft, waar Oudehaske de meest dominante ploeg was. Onbegrip en frustratie neemt over in het hoofd van de oranjehemden, waar de ploeg in het wit bloed ruikt. Vanaf minuut 70 is het wéér raak. Een diepe bal over de linkerkant beland ver achter de ‘Hasker’ verdediging, waarna de rappe spits van de tegenstander de bal uit een lastige hoek wederom achter goalie Gerrit legt. 2-0. Ondertussen hebben Sebas en Stan het veld mogen ruimen voor Wilmer en Stephan. Zij mogen proberen erger te voorkomen. De 3-0 & 4-0 laten vervolgens welgeteld 3 minuten op zich wachten. De 3-0, een communicatiefoutje tussen Steffan en Gerrit, wordt fataal en alert binnengetikt. De 4-0 is geheel gelijk aan de 2-0. Wederom is de voorhoede van Heeg, met een diepe bal over de linkerkant, de verdediging te slim af en werkt de spits deze goed binnen. Oudehaske blijft slordig aan de bal en creëert weinig tot geen mogelijkheden meer. Het moet dan ook zijn meerdere in v.v. Heeg erkennen dat, na het maken van de 5-0 in de 90e minuut, klimt naar de 6e plek op de ranglijst en Oudehaske achterlaat op plek 10.

Aanstaande zaterdag, 12 november, kan het vlaggenschip zich herstellen tegen Makkum. Er zal in gloednieuwe tenues afgetrapt worden om 14:30 stipt. Wij heten u allen hartelijk welkom op sportpark Pieter Bultsma te Oudehaske om de Hoske 1 zichzelf te zien revancheren.