Oudehaske 1 laat de punten in de polder

8316AV
MARKNESSE
tel. 0527-201699

Zaterdag 19 november – Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Marknesse op het programma. De club waar trainer Koos van der Galiën 4 jaar voor de groep heeft gestaan. Het is aan de mannen in het oranje om de 2-0 overwinning van vorige week tegen Makkum een goed vervolg te geven. Nadat iedereen in hun gloednieuwe presentatiepak, mogelijk gemaakt door de Businessclub, de bestuurskamer binnen was gekomen werd besproken hoe we het de tegenstander ditmaal zo lastig mogelijk zouden maken. Dit werd gedaan in de volgende opstelling:

Gerrit Berger
Jelte Bilijam – Wilmer Hazenberg – Steffan Hamhuis – Stan Alleman
Bowe Muurling – Erwin Holtrop
Syb van den Beuken
Jens Deden – Dennis Speelman – Joran Overwijk

Met op de bank: Sebastiaan de Leeuw, Jaap Faber en Lars Reekers.

Om 14:30 werd de wedstrijd op een koud maar mooi in herfstkleuren omringd sportpark in gang gezet. De eerste 10 minuten gingen nog redelijk gelijk op, waarbij Syb de grootste kans op zijn naam kreeg. Zijn inzet werd jammerlijk gered door de keeper van Marknesse. Hierna nam Marknesse het overwicht in handen door veel strijd in hun spel te gooien, daarnaast vonden zij ook makkelijker een speler met dezelfde kleur op het veld dan dat de mannen in het oranje dat konden. Ondanks het overwicht bleef een goal lang uit, tot de 36ste minuut. Een fraaie voorzet vanaf de linkerkant werd knap binnengekopt door de aanstormende Youri van Eerde. Zowel Stan als keeper Gerrit hadden geen antwoord op deze harde kopbal, hierdoor kwam de stand op 1-0 voor de thuisploeg. In de rust werd er geconcludeerd dat er meer strijdkracht moest worden getoond.

Dit werd naarmate de tweede helft vorderde wel meer zichtbaar bij de oranjehemden, maar helaas moesten de oranjehemden dan wel een 2-0 achterstand goed maken. De 2-0 werd in de 55e minuut knap binnengekopt door Chris Berndsen. Zoals gezegd werd Oudehaske wel iets gevaarlijker maar tot grote kansen leidde dit niet. Stan mocht plaatsmaken voor Lars, helaas was er 2 minuten naar de invalbeurt alweer reden voor een wissel. Lars kwam namelijk ten val op zijn knie en kon niet verder. Sebastiaan was zijn vervanger, hij mocht naast Dennis in de spits plaatsnemen. In minuut 90 schoot Sebastiaan de 2-1 op het scorebord, zou het dan toch nog? In de allerlaatste minuut volgde er nog een vrije trap voor Oudehaske, deze werd voor gebracht door Joran… maar helaas kon niemand zijn hoofd er tegen aanzetten en belandde de bal in de handen van de keeper. De scheidsrechter floot af en er werd helaas geen puntje meegenomen uit de polder.

Hopelijk worden alle spelers aankomende vrijdagmiddag/avond geïnspireerd door de andere mannen in het oranje (deze wedstrijd wordt ook uitgezonden in de kantine, dus kom gezellig langs!), want aanstaande zaterdag om half 3 neemt Oudehaske het op tegen CVVO, deze wedstrijd wordt gespeeld om 14:30 op ons eigen sportpark. We hopen jullie allen dan weer te zien.