Oudehaske 1 ongeslagen in het nieuwe tenue

8465PN
OUDEHASKE
tel. 0513-677622

Vandaag is de grote dag. Ons eerste wordt in het nieuw gestoken. Samen met de businessclub werd dit gevierd met een lunch. Geen dikke biefstukken of een pasta maaltijd maar luxe verwende broodjes van Peters Party service voor onze heren.  Alle lof voor de businessclub die ik een korte tijd een enorme prestatie heeft geleverd en een enorm ondernemers bolwerk met de bijbehorende financien voor onze club heeft opgebouwd. De dames van deze club zijn ook niet te beroerd om langs de lijn nog wat zieltjes te winnen met de nieuwe jassen van business club of toch meer van Green sport. Zo zijn het eerste en het tweede al in het nieuw en ons andere eerste gaat ook volgen, hoorde we uit betrouwbare bron.

Deze langs de lijn reporter lijkt alleen te mogen schrijven over overwinningen, wellicht  bang voor de nodige censuur bij een verliespartij. Maar niets is minder waar, hij zoekt het gewoon zelf uit. Ook zorgen vanaf deze week ons andere eerste hun eigen stukje op deze site. De dames hadden het zich zelf makkelijker kunnen maken door te winnen maar doordat er sommige dames met een aantekenboekje in het veld stonden om maar niets te vergeten, ging de tegenstander er met de 3-0 winst vandoor.

Terug naar ons eigen sportpark. De mist verdween en om half drie kon met een lekker zonnetje worden afgetrapt. De pupil van de week gaf het goede voorbeeld en slalomde door de verdediging van Makkum. Weinig verrassingen in de nieuwe nummer opstelling  met Gerrit (1) in de goal, Jelte(2), Wilmer(4), Steffan(3), Stan (5) achterin. Op het midden Jens(17), Bowe(12) en Erwin(6)  en voorin Syb(8), Dennis(9) en Joran(14). De bank werd bevolkt door de licht geblesseerde Sebastiaan, Jordy, Stephen en Jaap.

Heeft Oudehaske de toss gewonnen of verloren? Wel de vertrouwde kant  maar de laaghangende zon…..Het is nog ff wennen in de nieuwe pakkies. De meeste spelers waren meer met het bewonderen van hun nieuwe pakje bezig dan met voetbal, laat staan met de tegenstander. Alleen die van Gerrit leek prima te passen. Gerrit, jammer genoeg in het nietszeggende zwart en niet een fel kleurtje, keept een fabelachtige eerste helft. Overigens een petje of een zonneklep zou ook nog een waardevolle aanvulling zijn van onze business club voor deze keeper. Dan heeft hij twee handen om te keepen en niet een om boven zijn ogen te houden. Het eerste half uur is Makkum heer en meester. Oudehaske heeft ruzie met de bal en elke voorzet van de Makkumers is een kans. Wellicht zat er ook een rode loper bij de nieuwe tenues, want die wordt regelmatig voor Makkum uitgelegd. Maar Gerrit weigert zich over te geven. Wat een verschil met Heeg. En waar Gerrit geen antwoord heeft, zorgde de lat of paal wel voor de redding.  Makkum leek er een sport van te maken om te kijken hoe stevig ons houtwerk in de verf stond. En deed Oudehaske dan wat terug? Nee!

Maar na een minuut of dertig zag je de Makkummers steeds moedelozer worden en kwam Oudehaske beetje bij beetje verder naar voren. Er kwamen een paar corners, kunnen we daar niet een keer gewoon op oefenen, wat aan gaf dat Oudehaske de kriebel uit zijn tenue aan het voetballen was. Uit een afgeslagen voorzet kreeg Joran een beetje gelukkig de bal in de zestien in zijn bezit. Tja en er zijn mensen die Joran al wat langer kennen, dus voordat Joran kon schieten hadden de trouwe supporters hem al geteld. Inderdaad keurig ingeschoten 1-0, 1 minuut voor de rust. Hoe onrechtvaardig kan voetbal zijn. Een beetje een dejavu van vorige week maar dan Oudehaske aan de goede kant van de lijn. Lekker naar de kleedkamer!

Waar Oudehaske geheel traditie getrouw slap aan de tweede helft begint, hadden we alweer een uitzondering te pakken. Een lange bal wordt mooi doorgekopt door Dennis naar de vol op snelheid liggende Joran. Die lijkt wat te dicht bij de keeper uit te komen, maar precies na anderhalve minuut en 43 seconde (kan dat?) een twee-nul voor ons Oranje. Wat een start van de tweede helft.

De rest van de tweede helft had Oudehaske de counter kansen, met de beetje ongelukkig spelende je-mag-ook-zelf-schieten Syb en de geïsoleerde Dennis. En waar het echt gevaarlijk leek te worden, was er nog altijd een grensrechter die buitenspel meer opvatte als buiten spelen. Makkum hanteerde de lange bal wat langs de lijn van een afstand soms best gevaarlijk leek met de lange slungels van Makkum voor de goal. Alleen waar Makkum voor de rust nog steeds tussen of op te palen schoot, werd nu vooral de bomenrij naast en boven het doel geteisterd. Sebastiaan, Jordy en Jaap kwamen Joran, Bowe en Erwin vervangen. Hulde deze middag was er voor Jens die niet is gestegen in het gele kaarten klassement. Jens had zelfs geen overtreding gemaakt volgens zichzelf zelfs geen overtreding gemaakt deze middag. Hoewel bij enige nadenken van de hoofdpersoon was er toch wel een (of twee) . Wilmer (tegenaanval eruit) en Gerrit (praten) waren de gelukkige met een gele prent.

Zo kabbelde de wedstrijd naar het einde en na een minuut of 95 floot de scheidsrechter voor het einde. Een zeer nuttige 2-0 overwinning gezien de (goede) resultaten van de concurrentie. Het is ongemeend spannend dit jaar zeker door de vele degradanten en nacompetitie plekken. Oudehaske staat nu op de 10de plaats met maar 2 punten van de nummer 5. Volgende week naar de oude club van Koos; SVM. Alweer een 6 punten wedstrijd.