Oudehaske VR1 weet helaas niet te winnen in Oldemarkt

8375GL
OLDEMARKT
tel. 0561-451990

Wederom een verslag van ons eerste, het verslag van de mannen staat al online en bij deze het verslag van ´onze vrouwen´. Nadat de razende supporter de laatste 2 wedstrijdverslagen voor zijn rekening heeft genomen, dank daarvoor,  was het nu tijd om het zelf te doen.

Afgelopen zaterdag stond voor de vrouwen van Oudehaske de uitwedstrijd tegen koploper Oldemarkt op het programma. Na een wisselvallige start van de competitie werd vorige week in eigen huis overtuigend gewonnen van Balk met 4-1, voor de dames nu de opdracht om 1 of meerdere punten mee naar huis te nemen vanuit Oldemarkt.

Onder perfecte weersomstandigheden; veel zon, weinig wind en een aangename temperatuur, werd de wedstrijd begonnen met de volgende opstelling: Cathlyn op doel, een viermans achterhoede bestaande uit Inge, Jikke, Marij en Deva, de 3 middenvelders Rixt, Hilde en Lisanne en voorin Sanne, Sabine en Syl. Nanne, Britt en Anyck namen plaats in de dug-out.

Ondanks de grote afstand tussen Oudehaske en het exotische Oldemarkt waren er toch genoeg supporters van de plaatselijke vv langs de lijn te vinden en naast de nodige familieleden was ook bestuurslid Erik Nutters als toeschouwer aanwezig.

Het eerste kwartier van de wedstrijd ging gelijk op waarbij met name de linksbuiten, en tevens topscorer van Oldemarkt, zich liet zien. Na een tactische omzetting waarbij zowel Lisanne als Inge de rechterflank gingen bezetten werd dit gevaar goed geneutraliseerd. Na ruim 15 minuten spelen ging het in een tijdsbestek van 2 minuten echter helemaal mis, na een goede combinatie maakte Oldemarkt eerst de 1-0 om vervolgens nog geen 2 minuten later de 2-0 binnen te schieten.

Na de teleurstelling van de 2 tegendoelpunten herpakte Oudehaske zich en werden er enkele kansen gecreëerd, eerst was er Sanne die een eerste serieuze doelpoging afvuurde op het doel van Oldemarkt. Daarna waren er enkele spelhervattingen van Rixt  die gevaar opleverden voor het doel van de tegenstander.

In de laatste minuut voor rust kwam uit een corner de 3-0 op het scorebord, de bal viel bij de tweede paal en werd in de kluts over de lijn gewerkt.

Tijdens de rust werd er kort terug gekeken op de eerste helft, de conclusie: we spelen prima tegen een sterke tegenstander maar in 2 minuten tijd geven we het weg. Besloten werd om de tweede helft 4/4/2 te spelen en Syl een linie te laten zakken, dit om het loopvermogen op het middenveld van de tegenstander makkelijker te kunnen bespelen.

De tweede helft had veel weg van de prima eerste helft, verschil was alleen dat we ditmaal de volle 45 minuten goed stonden in plaats van de 43 minuten in de eerste helft. Na enkele gevaarlijke counters ontstond er een kans voor Britt, die de bal keurig mee nam en vanaf randje zestien uithaalde, de keeper had echter een antwoord. Tussendoor was Oldemarkt ook niet ongevaarlijk, gelukkig hadden onze verdedigers Inge, Marij, Deva en Lisanne hun directe tegenstander goed onder controle en Jikke zorgde als laatste vrouw goed  voor de rugdekking. Cathlyn wist enkele malen goed redding te brengen en zorgde er halverwege de tweede helft voor dat er geen 4e doelpunt gemaakt werd.

Onze middenvelders werden deze middag met name op loopvermogen getest en zijn allemaal geslaagd voor dit examen. Rixt, Hilde en Syl hebben veel meters gemaakt en waren in balbezit verantwoordelijk voor een goede voorzetting waarbij met name via goede steekpasses geprobeerd werd om onze aanvallers voor de keeper te zetten.

Sanne, Britt, Nanne en Sabine waren gedurende de wedstrijd zowel aanvallend als verdedigend zeer attent, het belangrijkste spelprincipe binnen het voetbal werd dan ook nageleefd: verdedigen doe je met 11 spelers, aanvallen doe je met 11 spelers. Daarnaast waren de dames zeer actief in de tegenaanval en werden hieruit enkele goed uitgespeelde kansen gecreëerd.

Al met al een goed spelend Oudehaske tegen een sterke tegenstander, ondanks de uitslag een prima wedstrijd gespeeld. Echter: tegen een tegenstander van dit formaat moet je 90 minuten lang scherp zijn en kun je je geen misstap permitteren .

Belangrijkste om te onthouden is wel dat met goede wedstrijden tegen Oldemarkt, Balk en Read Swart, een hoge trainingsopkomst, gezellige borrels op donderdagavond en zaterdagmiddag, veel supporters, een gemiddelde leeftijd van 20.18 jaar en een florerende MO15 er veel toekomst zit in ons  vrouwenelftal.

Aankomende zaterdag speelt ons eerste thuis om 14:00 tegen Lemmer, wederom een sterke tegenstander die afgelopen seizoen tot de laatste speeldag mee deed voor de titel. Het beloofd een spannende wedstrijd te worden, tot zaterdag!