Oudehaske ongelukkig tegen Bant

Oudehaske 1

Bant 1

10 maart 2018 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Oudehaske na een kleine winterstop thuis tegen Bant. De uitwedstrijd werd moeizaam na een 2-0 achterstand gewonnen met 3-2. De geschiedenis leert ons dat Oudehaske tegen Bant uit bijna altijd wint en dat Bant bijna altijd de volle winst pakt in Oudehaske en dat was zaterdag helaas niet anders.

Het begin van de wedstrijd was voor Oudehaske en na 8 minuten stond de 1-0 al op het bord. Na een vrije trap van Eelco kopte Robbert de bal in de lange hoek binnen. Oudehaske bleef hierna de betere ploeg en kreeg een paar mooie kansen. Op het half uur belandde de bal na een mooie aanval tussen Hiele en Robbert tegen de onderkant van de lat en stuiterde het veld weer in. Hierna kantelde de wedstrijd. Bant was al een paar keer voor het doel geweest en verhinderde Hendrik al een zeker doelpunt. Toch viel de gelijkmaker, een diepe bal werd door de spits in buitenspel positie opgepikt maar mocht doorgaan van de scheidsrechter en rondde beheerst af. 3 minuten later werd het 1-2 aan de zijkant werd er niet goed verdedigd en kon de linkerspits van Bant de bal voorslingeren Hendrik tikte de bal nog naar buiten maar ongelukkigerwijs precies in de voeten van een Bant speler en die kon gemakkelijk binnen schieten. Dit was tevens de ruststand.

Na rust was direct de 1e kans voor Oudehaske maar deze ging er niet in. Bant kreeg in dezelfde minuut een corner en deze belandde na weg werken precies voor de voeten van een Bant speler die de bal strak binnen schoot en stond de 1-3 op het bord. Dat was zeker een domper en een slecht begin voor Oudehaske van de 2e helft. Oudehaske ging echter niet bij de pakken neer zetten en ging op jacht naar doelpunten en kregen een partij kansen niet te geloven maar hij wilde er gewoon weg niet in. Paal, lat, keeper, kruising, tegenspelers alles werd meerdere malen geraakt maar het net helaas niet. Na ruim een uur spelen was het dan eindelijk raak Joram Smits maakte de 2-3 . Er was nog ruim een half uur te gaan en Oudehaske bleef doorgaan op jacht naar de gelijkmaker en deze kon eigenlijk niet uitblijven gezien het grote overwicht en kansen die er kwamen. Bant kwam er af toe via de counter uit en waren niet ongevaarlijk. Daar waar iedereen zich opmaakte voor de gelijkmaker kwam Bant plotseling op 2-4. Rand 16 meter mocht Bant een vrije trap nemen en deze werd onhoudbaar via de binnenkant van de paal binnen geschoten een fraai doelpunt welleswaar maar was voor Oudehaske wel de nekslag. Er waren nog een kleine 10 minuten te gaan en Oudehaske probeerde het nog wel maar het geloof was weg. Zo eindigde de wedstrijd in een 2-4 nederlaag en ging de historie dus gewoon weer verder.

Oudehaske had gezien het spel en vele kansen zeker meer verdiend dan een nederlaag maar het zat deze middag nu eenmaal niet mee. Dat kan gebeuren en daarom niet getreurd. Het mooie aan voetbal is dat er altijd weer een nieuwe wedstrijd is om weer een beter resultaat te halen en het vervelende gevoel van een nederlaag weg te spelen. Volgende week zaterdag wacht de uit wedstrijd in  Workum ook een ploeg die graag wil voetballen en het lijkt op voorhand dan ook een mooie wedstrijd te worden. Wij de supporters kijken er al naar uit en zullen er zeker weer zijn.

Riemer