Oudehaske 1 opzoek naar eerste punten van 2022

8629RG
SCHARNEGOUTUM
tel. 0515-424670

Zaterdag 12 maart – Na twee verloren wedstrijden tegen directe concurrenten Makkum en Willemsoord stond Oudehaske na de herstart van de competitie nog op hetzelfde aantal punten als voor de lange winterstop, namelijk 8. Maar er stond weer een wedstrijd op het programma tegen een concurrent, namelijk Scharnegoutum. Zij hadden voorafgaand aan deze wedstrijd 4 punten meer, aan Oudehaske de taak om dit gat te verkleinen naar 1 punt.

De opstelling voor deze belangrijke wedstrijd was als volgt:

Gerrit Berger
Jelte Bilijam – Wilmer Hazenberg – Steffan Hamhuis – Stan Alleman
Jordy Mulder – Erwin Holtrop – Jens Deden
        Erik Hovius – Dennis Speelman – Syb van der Beuken

Wissels: Sven Bultsma, Bowe Muurling, Chielian Boerman, Sebastiaan de Leeuw en Joran Overwijk.

Na een bespreking in Oudehaske vertrok de ploeg mooi op tijd naar Scharnegoutum om zich daar vervolgens in alle rust te kunnen omkleden. Dat omkleden gold niet voor iedereen, want er lag nog ergens een tenue op een keukentafel in Oudehaske…. Gelukkig waren er vele supporters uit Oudehaske meegekomen, daar zat wel iemand tussen die het tenue even mee wou nemen naar Scharnegoutum. Zodoende kon iedereen beginnen aan de warming-up.

Om exact 14:30 mocht Oudehaske de aftrap nemen. Meteen werd duidelijk dat het veld, net als vorige week in Willemsoord, niet in een al te beste staat was. Waar de mannen van Oudehaske vorige week moeiteloos meededen met het niveau van het veld was dit vandaag gelukkig anders. Oudehaske was in het begin van de wedstrijd dan ook de bovenliggende partij en creëerde enkele (grote) kansen. Syb van der Beuken kreeg bij een corner de bal voor de voeten, zijn inzet werd helaas gekeerd door de jonge keeper van Scharnegoutum. Kort daarna vloog een schot van Jens deden een metertje over de goal heen. Keeper Gerrit Berger had nog weinig te doen gehad, wel gaf hij bijna een assist op Dennis Speelman. Gerrit kon met zijn lange uittrappen de ballen perfect neerleggen en deed dat nu ook, in de zestien zou Dennis de keeper omspelen maar werd hierbij dusdanig gehinderd dat de goed leidende scheids niks anders kon dan de bal op de stip te leggen. De penalty werd vervolgens binnengeschoten door Dennis. 0-1. Scharnegoutum kwam na de 0-1 wel beter in de wedstrijd te zitten. Dit leidde echter niet tot grote kansen, 0-1 was dan ook de stand waarmee beide ploegen aan de thee zouden zitten.

In de rust waarschuwde Koos de mannen er al voor dat Scharnegoutum fel uit de kleedkamer zou komen. Aan Oudehaske de taak om dit ook te doen. Scharnegoutum kwam inderdaad scherp uit de kleedkamer en had in de tweede helft dan ook het overwicht. Dit resulteerde in kleine kansjes voor Scharnegoutum. Oudehaske kon niks anders doen dan tegenhouden en af en toe in de omschakeling er nog eens uit komen. In de 65e minuut was het Jeroen Tekstra die de bal onder Gerrit door kon schieten en de 1-1 op het scorebord zette. Om toch nog 3 punten mee te nemen werden er 2 verse krachten binnen de lijnen gebracht, Jens Deden werd vervangen voor Joran Overwijk en Erik Hovius werd vervangen voor Sebastiaan de Leeuw. In de 83e minuut was het de ingevallen Joran die goed druk zette en de bal veroverde, hij stond vervolgens één op één en ronde beheerst af. 1-2. Chielian Boerman werd in de 85e minuut in het veld gebracht voor Dennis. Lang leek het erop dat de 3 punten mee in de tas gingen, maar in de 90e minuut werd de bal alsnog binnengekopt door Gijs Vaessen. In de blessuretijd kwam er nog een grote mogelijkheid voor Oudehaske, een bal vanaf de zijkant kwam goed voor de goal, Sebastiaan nam de bal aan maar kon de bal helaas niet richting de goal krijgen. De punten werden verdeeld en het gat tussen beide ploegen is daardoor nog steeds 4 punten.

Aankomende zaterdag komt SDS op bezoek. We hopen ook dan weer op veel support. De wedstrijd start om 14:30, tot dan!